Brokerii şi firmele de asigurări împachetează clasicele poliţe auto Casco într-un ambalaj cåt mai spectaculos de servicii suplimentare. Clienţii comozi pot scăpa de grija mersului la service şi nu duc lipsa maşinii avariate.

Brokerii de asigurări pot oferi mai multe servicii celor pentru care au intermediat achiziţia unei poliţe Casco. Cåţiva dintre ei se ocupă de repararea maşinii avariate: iau autovehiculul de la clientul lor, îl duc la service şi îl returnează după ce a fost reparat. Total Advisor este unul dintre brokerii care le oferă clienţilor astfel de servicii. Tariful pentru acestea se ridică la 250 de euro.

Un alt broker de asigurări, BTWC, pune la bătaie şi maşini de schimb pentru clienţii care le au stricate, dar numai dacă au încheiat un contract în acest sens. Tariful este de 100 de euro pe an. Maşinile închiriate asiguraţilor care au rămas fără automobilele proprii sunt deţinute de brokerul de asigurări. În prezent, BTWC are numai şase maşini pentru asigurarea acestui serviciu. În toamna acestui an, vrea să lanseze însă încă un serviciu pentru clienţii care au rămas fără permis, şofer la schimb, timp de opt ore pe zi, potrivit directorului general al firmei de brokeraj, Ştefan Iordache.

Maşini în schimbul celor avariate oferite clienţilor care au încheiat poliţe Casco oferă şi cåteva firme de asigurări.

Autovehicul schimbat pe o perioadă limitată

Clienţii companiilor Generali şi Euroins (fosta Asitrans) pot opta pentru o poliţă Casco extinsă, care le asigură şi maşină la schimb cånd cea personală trebuie dusă la service pentru reparaţii. Serviciul suplimentar măreşte însă preţul poliţei de asigurare. La Generali, prima de asigurare creşte cu 40 de euro, iar clientul beneficiază de o altă maşină cel mult cinci zile, dar numai o singură dată în perioada în care este valabilă poliţa.

În schimb, Euroins percepe o primă suplimentară de 70 de euro pentru asiguraţii care vor o maşină nouă cånd nu o pot folosi pe cea personală. Pot beneficia de un autovehicul o perioadă mai lungă, de 15 zile. În plus, pot primi maşină la schimb de două sau trei ori într-un an, singura condiţie fiind încadrarea în cele 15 zile menţionate în poliţă. „Din 10-15 clienţi, unul solicită şi opţiunea pentru autoturism la schimb“, afirmă Dan Stancu, director asigurări la Euroins. Ce maşină primeşte un client care a asigurat, spre exemplu, un Volkswagen Passat? „În principiu, ar trebui să primească o Skoda Octavia“, afirmă Stancu. Un alt asigurător, Clal Romånia, îşi informează clienţii că pot beneficia de un autovehicul la schimb dacă îşi repară maşina la unul dintre service-urile partenere. Oficialii companiei nu au oferit însă mai mute detalii despre acest serviciu.

Upgrade pentru riscurile acoperite

Poliţele Casco extinse mai pot acoperi şi alte riscuri. La Generali, dacă s-au plătit primele suplimentare, se asigură şi pierderea sau furtul cheilor autovehiculului, asistenţă rutieră, accidentele suferite de şoferi şi pasageri. Pentru a beneficia de asistenţă rutieră extinsă, care aduce despăgubiri în limita a 1.000 de euro pe an, prima suplimentară este de 50 de euro. „Uitucii“ asiguraţi la Generali pot scăpa de costurile care apar dacă pierd cheile de la maşină, plătind o primă suplimentară de cinci euro pe an. La Allianz-Ţiriac, acest risc este inclus în poliţa standard. Allianz nu le oferă însă clienţilor servicii de asistenţă rutieră, dar intenţionează să le introducă în acest an.

50 de euro este prima suplimentară care trebuie plătită de un asigurat Generali care doreşte să primească asistenţă rutieră în caz de accident

114-15520-33_simonapanaitescu_27.jpg«Oferim asistenţă totală la daună, care include şi ridicarea maşinilor avariate pentru a fi duse la service. Tariful este de 250 de euro la fiecare eveniment.»
Simona Panaitescu, retail manager la Total Advisor

114-15521-1.jpg