Preşedintele Sindicatul Drumarilor Elie Radu, Elena Răileanu a precizat că prin proiectul de ordonanţă nu se restructurează Compania Naţională de Autostrăzi. „CNADNR rămâne aşa cum este, în schimb CNIR va primi 15% din veniturile CNADNR, o suma enormă dacă ne gândim că vor fi 400 de angajaţi, iar în prezent CNADNR utilizează 18% din venituri pentru salariile celor 6.100 de angajaţi.

Dacă nu era de ajuns o Companie Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din Romania, Ministerul Transporturilor pregătește înființarea a încă unei astfel de companii, care să facă ce face deja actuala companie, dar cu personal care să fie plătit cu salarii de câteva ori mai mari decăt cei din actuala CNADNR”, a explicat Elena Răileanu într-un comunicat de presă.

Sindicatul drumarilor a explicat că odată cu aprobarea proiectului de ordonanţă privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR) vor exista două companii care fac aceleași lucru. „În fapt, urmează a fi înfiinţată încă o companie de drumuri, care nu are ca scop preluarea din proiectele de autostrăzi în derulare şi nici personalul existent al CNADNR. Astfel, în loc să existe, eventual, două companii separate care să-și distribuie atribuțiile și să aibă obiect de activitate diferit, vor exista două companii care fac aceleași lucru, dar cu dublarea personalului și implicit creșterea cheltuielilor cu salariile și cu mai puțini bani pentru drumuri”, conform sindicatului din cadrul CNADNR.

S-a cerut retragerea proiectului de ordonanţă

Plenul Comisiei de Dialog Social a cerut, în şedinţa de ieri, retragerea și discutarea, în subcomisia rutieră, a întregului act normativ pentru a realiza un proiect de act normativ viabil, cu instituții clar definite, cu atribuții separate, cu bugete realiste și salarizare la nivelul altor companii de stat și nu la umflarea nejustificată a unor salarii pentru un personal dedicat. “Reprezentanții Ministerul Transporturilor au refuzat să retragă de pe ordinea de zi a ședintei și să trimită spre dezbatere în subcomisia rutieră acest proiect cu toate că aceasta a fost solicitarea întregului Plen al comisiei. În acest context i s-a pus în vedere ministrului Transporturilor, Sorin Buşe faptul că nu este cazul să se grăbească și că nu se justifică urgența și adoptarea unui astfel de norme prin ordonanță, dar acest lucru pare să nu conteze. Atunci este aproape firească întrebarea: Cine va răspunde de efectele creării a două structuri cu aceleași competențe și atribuții ? Având în vedere refuzul evident de dialog precum și desconsiderarea punctelor de vedere a partenterilor sociali astfel cum au fost expuse atât de partea sindicală, dar și de partea patronală, în Comisia de Dialog Social de la MT, organizația noastră va organiza, în perioada imediat următoare, ample acțiuni de protest la nivel de CNADNR”, anunţă sindicatul drumarilor.