Presa a anunţat că Siemens şi Bombardier sunt în negocieri preliminare privind fuziunea diviziilor lor feroviare, noua entitate fiind capabilă să concureze mai bine, pe fondul intensificării concurenţei din China. 

"Putem lucra împreună, nu trebuie întotdeauna să fie o problemă majoră de fuziuni şi achiziţii (M&A)", le-a declarat jurnaliştilor Joe Kaeser, refuzând să confirme în mod direct în privinţa negocierilor cu Bombardier. 

Şeful Siemens a explicat că firmele din domeniul feroviar trebuie să analizeze modul în care răspund concurenţei strânse din acest sector dar nici grupul german, nici rivalele sale nu sunt sub presiune imediată pentru a acţiona. 

Conform informaţiilor din presă, propusa societate mixtă, care ar putea valora cel puţin zece miliarde de euro (10,6 miliarde de dolari), ar putea fi creată în acest an, dar ar duce la concedieri într-o industrie afectată deja de pierderea locurilor de muncă. 

Negocierile se desfăşoară de câteva luni, iar noua entitate, cu venituri de aproape 15 miliarde de euro (16,8 miliarde de dolari), ar putea concura mai bine cu firma chineză de stat CRRC, ale cărei vânzări anuale depăşesc 32 de miliarde de euro. CRRC se dezvoltă puternic pe pieţele din sud-estul Asiei şi în Orientul Mijlociu. 

Analiştii de la Societe Generale SA au evaluat recent divizia de mobilitate a Siemens la aproximativ 7,2 miliarde de euro, în timp ce Veritas Investment Research Corp apreciază că participaţia de 70% deţinută de Bombardier în divizia de transportat valorează cel puţin cinci miliarde de dolari. 

Prin combinarea diviziilor lor feroviare, Siemens şi Bombardier vor reuşi să atenueze presiunile din partea concurenţilor chinezi, care se extind pe plan global şi ameninţă cota de piaţă a celor două companii. 

Luna trecută, Siemens a anunţat că va concedia sau va reloca 2.700 de locuri de muncă, ca parte a eforturilor de a-şi moderniza operaţiunile IT şi de a-şi spori eficienţa. Aproape 1.700 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în Germania în următorii ani şi alte peste 1.000 vor fi relocate. 

De asemenea, aproximativ 9.000 de locuri de muncă ar urma să fie înfiinţate în Germania, iar Siemens a dat asigurări că va face eforturi pentru ca persoanele afectate de concedieri să fie reangajate în noile poziţii. 

Divizia de mobilitate a Siemens produce trenurile de mare viteză ICE, care conectează principalele oraşele germane, tramvaie şi echipamente de semnalizare. 

Siemens şi Bombardier au o prezenţă importantă pe piaţa din România.

 AGERPRES