CITEŞTE ŞI

Industrie

Semn rău: Ford oprește total operațiunile din Japonia și Indonezia

Autor: Robert Stan | marţi, 26 ianuarie 2016 | 1 Comentarii

Un document intern al Ford Motor Co. ajuns în mâinile jurnaliştilor de la Reuters arată că producătorul american va stopa în acest an toate operaţiunile sale din Japonia şi Indonezia pentru că nu este vizibilă „nici o cale rezonabilă de a obţine profitablilitatea”.

Conform documentului menţionat, Ford va ieşi din toate domeniile de activitate pe pieţele din Japonia şi Indonezia, incluzând aici închiderea de showroomuri, oprirea importurilor şi vânzărilor de vehicule Ford şi Lincoln. Această situaţie care a alarmat întreaga industrie auto şi a ridicat semne de întrebare în privinţa situaţiei financiare a gigantului american a reieşit dintr-un e-mail trimis de Dave Schoch, preşedintele operaţiunlor Ford din zona Asia-Pacific, către toţi angajaţii din regiune.

Acelaşi oficial menţionează că cercetarea-dezvoltarea de noi produse realizată în zonă va fi şi ea stopată şi mutată la alte divizii din lume.

Între promisiuni şi fapte

Gigantul Ford Motor Co. deţine o unitate de producţie şi în România. Preluarea fostei uzine Daewoo - anterior producătoare a modelelor Oltcit - de către gigantul american Ford a fost privită de toţi românii ca o revenire a Doljului în lumea bună a producătorilor auto. Fabrica a fost cumpărată, în 2007, cu 57 de milioane de euro. Din nefericire, de-a lungul timpului, această investiţie nu şi-a arătat decât parţial avantajele generând mai întâi un val de entuziasm şi, mai apoi, un lung şir de dezamăgiri. Asta în ciuda faptului că oficialii Ford au ţinut să menţioneze întotdeauna că proiectul de la Craiova este unul viabil. Cert este că, după ani lungi de retehnologizare şi integrare în programul de producţie Ford, uzina a asamblat temporar modelul Transit Connect şi, din 2012, monovolumul B-Max. Din nefericire, acesta din urmă are un succes limitat de piaţă. Anul trecut, au fost produse la Craiova doar circa 50.000 de astfel de autoturisme, mult sub capacitatea reală a uzinei. În schimb, producţia de motoare EcoBoost merge destul de bine. Astfel, Ford a ajuns să obţină cea mai mare cifră de afaceri din judeţ, 4 miliarde de lei, în 2014. Totodată, producătorul auto este şi cel mai mare angajator din Dolj.

Din 2015, tot la Craiova au început să fie produse în secţia de presaj repere pentru modelele Galaxy şi C-Max exportate apoi către fabrica Ford din Valencia. Pentru viitor, oficialii Ford au promis intrarea în fabricaţie a unui nou model Ford menit să ducă uzina de vehicule mai aproape de capacitatea instalată, însă o decizie în această privinţă întârzie. Deloc plăcută pentru angajaţii Ford - tot mai puţini - cât şi pentru autorităţile locale şi centrale, dar şi pentru producătorii de componente sosiţi odată cu preluarea uzinei din Craiova de către americani, această situaţie pare a avea un final fericit în următoarea perioadă. În 2016, este aşteptat un anunţ al Ford în privinţa modelului ales pentru Craiova, însă intrarea efectivă în producţie nu se va putea petrece mai devreme de 2017 sau chiar 2018. Cert este că principalul candidat pentru a purta inscripţia „made in Romania“ este micul SUV EcoSport, asamblat deocamdată pentru piaţa europeană în India.

 

Citeşte şi: 

Substanţă şi contrast

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.