Emoţiile sporite şi emisiile reduse se împacă greu. Modelul Ibiza are misiunea ingrată de a continua trendul ascendent impus mărcii iberice de fratele mai mare şi mai focos, Leon.

Importatorul Porsche Romånia are de cåteva zile în ofertă noul model Ibiza al mărcii spaniole Seat. Cu preţuri cuprinse între 12.689 de euro şi 18.672 de euro, vehiculul ţinteşte cam acelaşi grup de clienţi ca şi Dacia Sandero, diferenţa de preţ fiind compensată de un design mai atractiv, de o gamă mai bogată de propulsoare şi de echipări mai complexe. „Noul Ibiza este un automobil adresat tinerilor şi celor cu spiritul tånăr – oameni care apreciază designul, sportivitatea şi calitatea şi care, în acelaşi timp, sunt preocupati de mediul înconjurător“, consideră Erich Schmitt, preşedintele Seat, justificånd astfel şi faptul că gama nu dispune decåt de propulsoare economice care nu oferă performanţe dinamice spectaculoase.

Greutatea redusă, motoarele eficiente şi raporturile de transmisie reconfigurate contribuie la reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor. Toate versiunile cu motorizări pe benzină emit sub 160g CO2/km, în timp ce întreaga gamă de motorizări diesel menţine emisiile CO2 sub 120g/km. În Romånia, modelul este disponibil cu trei propulsoare alimentate cu benzină şi puteri cuprinse între 70 CP şi 105 CP şi două dieseluri, 1.4 TDI şi 1.9 TDI, toate cuplate la cutii de viteze manuale cu cinci rapoarte. Cele trei echipări disponibile, Reference, Stylance şi Sport, sunt destul de bine echilibrate ca dotări, însă una dintre surprize este posibilitatea de a accede la sistemul ESP doar ca dotare opţională, contra sumei de 397 de euro. Ba chiar şi posibilitatea de a dezactiva airbagul pentru pasager este tot opţională şi costă 218 euro, iar computerul de bord şi oglinzile acţionate electric apar doar la nivelul doi de echipare, Stylance.