Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Infrastructura

SE CONFIRMĂ: Vom avea încă o AUTOSTRADĂ spre Occident. Nu înseamnă că începe mâine

Autor: | | 42 Comentarii

Întrebat când ar putea începe lucrările la noile autostrăzi care vor lega România de statele învecinate, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat pentru Capital că Timişoara-Belgrad, Mureș-Iași-Ungheni, Bucureşti-Craiova-Calafat vor începe în 2014.

"Da, vor începe în 2014. Etapa pe care am parcurs-o, practic am pus pe harta europeană cele mai importante coridoare pentru România şi ele au intrat în harta reţelei de transport europene, ceea ce înseamnă că sunt eligibile pentru finanţare. Nu înseamnă că încep mâine, înseamnă cu au o perspectivă de finanţare, ne va fi mult mai uşor să le finanţăm având la dispoziţie fonduri europene decât folosind surse din bugetul de stat", a spus Nazare în cadrul unui interviu pentru Capital.

Pe noua hartă a autostrăzilor din România a apărut undeva în colţ ceea ce ar putea fi, la un moment dat, legătura cu un nou coridor prin care românii vor avea legătură cu Italia: autostrada Timişoara - Belgrad.

Noua autostradă Timişoara – Belgrad face parte dintr-un proiect mai amplu: ea ar urma să lege Timişoara de Belgrad şi de aici până în Italia. Noul proiect de infrastructură aparţine de coridorul european XI.

50 de km prin România

Conform proiectului, autostrada ar pleca din Timişoara, prin Vârşeţ, Belgrad, Cacak, apoi prin Podgorica şi Bar, ajungând deci în Muntenegru, de unde se poate asigura o legătură către Bari, în Italia. La finalizare, noua autostradă va avea în jur de 600 de kilometri. Teoretic, aproximativ  50 de kilometri din noul drum se vor găsi pe teritoriul României, urmând să asigure legătura între graniţa cu Serbia şi Timişoara, respectiv cu Coridorul IV European, care include şi autostrada Arad – Timişoara. Alţi 400 de kilometri vor reprezenta autostrada de pe teritoriul Serbiei, urmând ca în Muntenegru aceasta să străbată aproximativ 160 de kilometri.

În timp ce noi încercăm să găsim bani pentru acest nou proiect, sârbii lucrează deja la coridorul XI. Dat fiind faptul că pentru prima dată această bucată care se duce spre graniţa cu Serbia apare pe o hartă a autostrăzilor, înseamnă că autoriăţile încep să aibă interes şi planuri pentru acest tronson.

Porţiunea Belgrad - Cacak este împărţită în 4 segmente: Belgrad-Obrenovac (25 km), Obrenovac-Ub (27 km), Lajkovac-Ljig (25 km) şi Ljig-Cacak (50 km).

Coridorul XI va fi conectat la Coridorul X, care leagă Muntenegru de Bosnia-Herzegovina. Citeşte şi Explicaţie de la ministru: VEZI de ce sunt importanţi 10 km de AUTOSTRADĂ

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro