Primul pas pe care îl consideră necesar mai mult de jumătate (53%) dintre cei care vor să facă o schimbare în carieră este actualizarea CV-ului și aplicarea la joburi pe platformele online de recrutare.

Mai mult de un sfert (28%) intenționează să urmeze cursuri de specialitate, iar 15% vor să își deschidă propria afacere în alt domeniu decât cel în care lucrează. Resursele umane reprezintă domeniul cu cele mai multe mențiuni (20%) când vine vorba despre alegerea unei noi traiectorii profesionale, urmat, la distanță mică (18%) de vânzări, IT (16%), administrație publică (14%), educație & training (13%).

La polul opus, agricultura, telecomunicațiile, retailul și publicitatea sunt domeniile care au adunat cele mai puține mențiuni în preferințele respondenților, fiecare cumulând câte un procent de 5% din total.

Detaliile experienţelor profesionale, natura joburilor şi durata lor sunt principalele lucruri de care trebuie să ţinem cont atunci când ne redactăm CV-ul, explică Ejobs.

„De cele mai multe ori un recrutor sau un consultant în HR cu experienţă face rapid multe conexiuni între cele menţionate de un aplicant în CV şi activităţile la care într-adevăr a participat. Se întâmplă ca întregi pasaje din CV să fie inventate, astfel încât este uşor să ne dăm seama de o minciună, mai ales dacă cunoaştem organizaţiile în care candidaţii respectivi pretind că au activat”, explică Olivia Moşneguţu, manager de dezvoltare organizaţională Adecco.

CV-ul este prima interacţiuni dintre angajat şi angajator. Acestea trebuie să conţină suficient de multe informaţii încât să fie atractiv, iar recrutorul să îşi dea seama în ce direcţie merge candidatul.

„Dacă este uşor de parcurs, de înţeles, te reprezintă cu adevărat, arată ce poţi aduce în plus pentru o organizaţie, ai recomandări care să confirme performanţele din trecut, atunci atenţia ta a fost îndreptată în direcţiile constructive”, explică reprezentanta Adecco.