SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

Volkswagen e-Golf, cea mai convențională mașină electrică

Autor: Robert Stan | duminică, 03 ianuarie 2016 | 5 Comentarii

Puţini ar putea deosebi un Golf „normal“ de unul electric dacă pe caroserie nu ar scrie cu litere de-o şchioapă „Das e-Auto“. Volkswagen a creat primul vehicul cu propulsor electric care îşi deconspiră apartenenţa la zona „verde“ a pieţei abia după ce apeşi butonul de pornire.

La prima vedere pare un Golf ca oricare altul. Fie că îl priveşti din profil, din faţă sau din spate, nimic nu trădează apartenenţa acestui model la cel mai în vogă segment de piaţă. Nu e nici mic, vopsit în culori ciudate şi diform precum Mitsubishi iMiEV sau Citroen C-Zero, nici ciudat ca Renault Zoe sau Nissan Leaf şi nici cu un aer futurist ca BMW i3. E... un simplu Golf. Aceeaşi maşină corectă din mai toate punctele de vedere – cu excepţia problemelor dezvăluite de scandalul „Dieselgate“, desigur – monotonă, dar extrem de plăcută în timpul deplasării. Îţi faci curaj şi te apropii încercând să găseşti micile accesorii exterioare plasate de designeri astfel încât doar cunoscătorii să descopere adevăratul secret al acestei maşini. Și le găseşti. Pe ceea ce ar trebui să fie grila radiatorului şi pe hayon scrie mic, dar clar, „e-Golf“, iar blocurile optice, deşi au forma cunoscută, ascund o cu totul altă configuraţie interioară. Deschizi uşa şoferului şi ochii ţi se lipesc de nişte ceasuri de bord complet anapoda. În rest, nimic suspect.

Apeşi cu grijă butonul de pornire a motorului şi... tot nimic. Linişte absolută. Pentru că ne-am obişnuit deja cu asta în timpul testelor cu i-MiEV, C-Zero, Leaf, Zoe sau Twizzy ştim că orice apăsare a pedalei de acceleraţie este echivalentă cu un demaraj al unui model sport pentru că motoarele electrice dezvoltă cuplul necesar încă din start. Prin urmare, luăm cu duhul blândeţii cei 115 CP puşi la dispoziţie de propulsor.

Deplasarea lină şi complet si­lenţioasă este întreruptă după numai câţiva kilometri de un claxon apăsat îndelung de posesorul unui Volkswagen Golf „normal“ oprit, ca şi noi, la semafor. „E electrică?“ – ne întreabă colegul de trafic după ce deschide larg geamul şi eliberează tacticos în aer fumul de ţigară direct către habitaclul curat şi mirosind a nou al e-Golfului. „Este. Scrie mare şi pe caroserie“ îi răspund deranjat de atitudine. „Am văzut. Dar am auzit că nu merge decât 100 km. Pe urmă ce faci, o iei pe jos?“, mă întreabă vecinul cu un rânjet tâmp înainte de a demara în trombă lăsând în urmă un fum negru şi înnecăcios de motor diesel bătrân şi chinuit de pedale apăsate până la podea. Cam asat este percepţia multor români în privinţa maşinilor electrice. Dacă nu au autonomie de diesel (cca. 800-1.000 km) nu sunt bune. Mai costă şi cât un apartament cu două camere în Titan. Corectă până la un punct, această opinie şchioapătă vizibil atunci când te uiţi pe studiile de comportament ale şoferilor care arată că zilnic, puţini parcurg mai mult de 60 km - 70 km, adică mult sub autonomia care, în cazul lui e-Golf, este de circa 190 km. E drept că rămâne

problema distanţelor mai lungi şi a punctelor de încărcare. În primul caz, este demn de luat în seamă că doritorii de maşini electrice le folosesc în special ca „maşină de oraş“ având în garaj şi o a doua pentru concedii sau weekend-uri la munte sau mare. În cel de-al doilea, Volkswagen e-Golf, spre deosebire de Renault Zoe, despre care am vorbit de curând, dar ca şi Mitsubishi i-MiEV, poate fi încărcat fără probleme la o priză casnică.

Revenind la comportamentul rutier al maşinii este demn de menţionat că e-Golf nu doar arată ca o maşină „normală“, ci se şi comportă la fel ca una. Singurele deosebiri majore şi sesizabile sunt legate de deplasarea silenţioasă, micile derapaje din virajele abordate agresiv şi frânarea ceva mai greoaie, acestea din urmă cauzate fără urmă de îndoială de greutatea suplimentară a bateriilor. La fiecare oprire a motorului, pe ecranul sistemului multimedia este afişată autonomia rămasă, iar căutând prin meniul destul de complicat al acestuia puteţi găsi detalii despre consum şi stilul în care a fost condus vehiculul. Varianta testată de Capital – cu un preţ de catalog de 36.728 de euro – are în dotarea standard cam tot ce îşi poate dori un şofer care cunoaşte cataloagele Volkswagen. De la aer condiţionat „Climatronic“, la computer de bord „Premium“, lumini cu tehnologie LED, sistem de navigaţie „Discover Pro“, Auto Hold, ESP şi aşa mai departe. În plus, maşina testată avea echipamente opţionale în valoare de circa 6.000 de euro care includ ACC cu Front Assist, inclusiv City Brake, cameră video pentru mersul cu spatele, Park Assist cu Park Pilot şi sistem audio Dynaudio Excite.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii