PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Actualitate Auto

Volkswagen e-Golf, cea mai convențională mașină electrică

Autor: Robert Stan | duminică, 03 ianuarie 2016 | 5 Comentarii

Puțini ar putea deosebi un Golf „normal“ de unul electric dacă pe caroserie nu ar scrie cu litere de-o șchioapă „Das e-Auto“. Volkswagen a creat primul vehicul cu propulsor electric care își deconspiră apartenența la zona „verde“ a pieței abia după ce apeși butonul de pornire.

La prima vedere pare un Golf ca oricare altul. Fie că îl privești din profil, din față sau din spate, nimic nu trădează apartenența acestui model la cel mai în vogă segment de piață. Nu e nici mic, vopsit în culori ciudate și diform precum Mitsubishi iMiEV sau Citroen C-Zero, nici ciudat ca Renault Zoe sau Nissan Leaf și nici cu un aer futurist ca BMW i3. E... un simplu Golf. Aceeași mașină corectă din mai toate punctele de vedere – cu excepția problemelor dezvăluite de scandalul „Dieselgate“, desigur – monotonă, dar extrem de plăcută în timpul deplasării. Îți faci curaj și te apropii încercând să găsești micile accesorii exterioare plasate de designeri astfel încât doar cunoscătorii să descopere adevăratul secret al acestei mașini. Și le găsești. Pe ceea ce ar trebui să fie grila radiatorului și pe hayon scrie mic, dar clar, „e-Golf“, iar blocurile optice, deși au forma cunoscută, ascund o cu totul altă configurație interioară. Deschizi ușa șoferului și ochii ți se lipesc de niște ceasuri de bord complet anapoda. În rest, nimic suspect.

Apeși cu grijă butonul de pornire a motorului și... tot nimic. Liniște absolută. Pentru că ne-am obișnuit deja cu asta în timpul testelor cu i-MiEV, C-Zero, Leaf, Zoe sau Twizzy știm că orice apăsare a pedalei de accelerație este echivalentă cu un demaraj al unui model sport pentru că motoarele electrice dezvoltă cuplul necesar încă din start. Prin urmare, luăm cu duhul blândeții cei 115 CP puși la dispoziție de propulsor.

Deplasarea lină și complet si­lențioasă este întreruptă după numai câțiva kilometri de un claxon apăsat îndelung de posesorul unui Volkswagen Golf „normal“ oprit, ca și noi, la semafor. „E electrică?“ – ne întreabă colegul de trafic după ce deschide larg geamul și eliberează tacticos în aer fumul de țigară direct către habitaclul curat și mirosind a nou al e-Golfului. „Este. Scrie mare și pe caroserie“ îi răspund deranjat de atitudine. „Am văzut. Dar am auzit că nu merge decât 100 km. Pe urmă ce faci, o iei pe jos?“, mă întreabă vecinul cu un rânjet tâmp înainte de a demara în trombă lăsând în urmă un fum negru și înnecăcios de motor diesel bătrân și chinuit de pedale apăsate până la podea. Cam asat este percepția multor români în privința mașinilor electrice. Dacă nu au autonomie de diesel (cca. 800-1.000 km) nu sunt bune. Mai costă și cât un apartament cu două camere în Titan. Corectă până la un punct, această opinie șchioapătă vizibil atunci când te uiți pe studiile de comportament ale șoferilor care arată că zilnic, puțini parcurg mai mult de 60 km - 70 km, adică mult sub autonomia care, în cazul lui e-Golf, este de circa 190 km. E drept că rămâne problema distanțelor mai lungi și a punctelor de încărcare. În primul caz, este demn de luat în seamă că doritorii de mașini electrice le folosesc în special ca „mașină de oraș“ având în garaj și o a doua pentru concedii sau weekend-uri la munte sau mare. În cel de-al doilea, Volkswagen e-Golf, spre deosebire de Renault Zoe, despre care am vorbit de curând, dar ca și Mitsubishi i-MiEV, poate fi încărcat fără probleme la o priză casnică.

Revenind la comportamentul rutier al mașinii este demn de menționat că e-Golf nu doar arată ca o mașină „normală“, ci se și comportă la fel ca una. Singurele deosebiri majore și sesizabile sunt legate de deplasarea silențioasă, micile derapaje din virajele abordate agresiv și frânarea ceva mai greoaie, acestea din urmă cauzate fără urmă de îndoială de greutatea suplimentară a bateriilor. La fiecare oprire a motorului, pe ecranul sistemului multimedia este afișată autonomia rămasă, iar căutând prin meniul destul de complicat al acestuia puteți găsi detalii despre consum și stilul în care a fost condus vehiculul. Varianta testată de Capital – cu un preț de catalog de 36.728 de euro – are în dotarea standard cam tot ce își poate dori un șofer care cunoaște cataloagele Volkswagen. De la aer condiționat „Climatronic“, la computer de bord „Premium“, lumini cu tehnologie LED, sistem de navigație „Discover Pro“, Auto Hold, ESP și așa mai departe. În plus, mașina testată avea echipamente opționale în valoare de circa 6.000 de euro care includ ACC cu Front Assist, inclusiv City Brake, cameră video pentru mersul cu spatele, Park Assist cu Park Pilot și sistem audio Dynaudio Excite.



SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul
contului de facebook. DETALII >>

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.