Ca parte a călătoriei lor de transformare, Romtelecom și Cosmote România se îndreaptă în continuare în direcția consolidării pe termen lung a afacerii lor integrate și sustenabile, în beneficiul clienților, acționarilor și angajaților lor. Acest proces include și transformarea structurii organizaționale  din zona de Operare și Întreținere Rețea,  prin transferarea unităților de afaceri Întreținere Rețea Pasivă, respectiv Monitorizare și Operare Rețea Fixă și Mobilă către Ericsson România. Acest partener a fost selectat ca urmare a unei licitații la care au participat jucători importanți de pe piața locală și internațională. Începând cu perioada următoare, un număr de aproximativ 730 angajați din echipele Romtelecom și Cosmote anterior menționate se vor alătura organizației Ericsson Global Services.

În baza unui contract cu o durată de 7 ani, Ericsson își lărgește prezența de servicii de suport integrat în România, printr-un nou acord cu Cosmote România și prin extinderea parteneriatului cu Romtelecom.

Ericsson va prelua responsabilitatea pentru operarea și întreținerea rețelelor cu și fără fir, transmisie, domenii core și IP, precum și operarea rețelelor pentru sistemele de suport operațiuni ale Romtelecom și Cosmote România.

“Conceptul de servicii de suport integrat reprezintă un model de afacere menit să optimizeze concentrarea asupra activităților de bază, totodată obținându-se eficientizarea costurilor. Preocuparea noastră continuă de a opera mai bine, mai repede și mai eficient, oferind în același timp excelență pentru clienții noștri, ne-a determinat să optăm pentru această soluție”, a declarat Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și Cosmote România.
“România este o piață foarte importantă pentru Ericsson, motiv pentru care această țară găzduiește unul dintre cele patru Centre Globale de Servicii. Acest acord ne va înlesni cunoașterea pieței din România, susținând în același timp acești operatori să își optimizeze calitatea rețelei, calitatea serviciilor în general, îmbunătățind experiența clienților – pentru a încuraja loializarea în rândul utilizatorilor finali”, a declarat Jean-Claude Geha, Vice Președinte și Head of Managed Services Ericsson.

Centrele Globale de Servicii ale Ericsson – situate în China, India, Mexic și România – găzduiesc centre de operare rețea globale care, în colaborare cu centrele locale și regionale, oferă servicii de suport integrat pentru rețele ce deservesc 1 miliard de abonați. Centrele Globale de Servicii dezvoltă de asemenea competențe pentru  a susține organizațiile regionale în livrarea de servicii profesionale pentru Tehnologia Informației și Comunicații, precum consultanță, IT, integrarea sistemelor, implementarea rețelei și suport pentru clienți.