Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Eveniment

Românul care sfidează Google

Autor: | | 17 Comentarii

Automobile care se conduc singure disponibile pentru orice buzunar, acesta este visul lui Ionuț Budișteanu, unul dintre cei mai promițători tineri din țara noastră

După ce a urmat cursurile online ale unui profesor din Statele Unite despre maşinile autonome, tânărul Ionuţ Budişteanu, în vârstă de 20 ani, a creat propria sa versiune de vehicul autonom cu care a câştigat, în acest an, Marele premiu Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF) din Statele Unite. El a fost inclus, totodată, în topul celor mai influenţi 16 tineri ai anului, clasament realizat de publicaţia americană „Time“. Spre deosebire de maşina care se conduce singură de la Google, care are un cost 75.000 de dolari, prototipul lui Budişteanu nu costă decât 4.000 de dolari.

„Maşina Google şi toate celelalte maşini autonome, vreo 10-15 la număr, utilizează un lidar 3D (dispozitiv care foloseşte teledetecţia bazată pe laser) produs de compania Velodyne, care costă 75.000 de dolari. Este singura companie care produce astfel de dispozitive. Lidarul pe care eu l-am produs şi testat costă vreo 200 de dolari, dar nu este suficient de performant precum cel de la Velodyne. În procente, are o acurateţe de doar 18% faţă de cel de la Velodyne. Acum lucrez la finalizarea lidarului cu o rezoluţie de opt megapixeli pe secundă, care va fi la fel de performant ca al americanilor, dar care va costa maximum 2.000 de dolari“, explică Budişteanu. Cheia maşinii fără şofer este acest lidar 3D. Realizarea lui este destul de complexă, iar Budişteanu caută colaboratori, în special studenţi la Electronică, persoane care să-l ajute să termine cât mai repede proiectul.

„Problema la lidarul pe care l-am construit eu, în valoare de 200 de dolari şi pe care l-am testat în Vâlcea, este că recunoaşte pietonii până la maximum 15 metri, şi astfel nu se pot lua decizii destul de bune pentru a evita pericolele. Încerc să colaborez cu nişte studenţi de la Politehnică, electronişti, deoarece lidarul are o complexitate destul de mare din punct de vedere electronic-hardware“, afirmă Budişteanu. Odată finalizat şi montat pe automobile, acest lidar mai performant va fi capabil să recunoască nu numai pietoni şi diferite obstacole, ci şi animale de talie mică, de la o distanţă de 90 de metri. Ionuţ Budişteanu speră ca, până în luna aprilie a anului viitor, lidarul să fie gata pentru a fi testat pe străzile din România. Nissan, Toyota, General Motors, Tesla Motors şi alţi mari producători auto se pregătesc să lanseze în următorii ani maşini care se conduc singure, iar dintre aceştia, americanii de la Tesla au fost printre primii care s-au arătat interesaţi de conceptul românului. De asemenea, din ţara noastră, Renault şi Volkswagen i-au oferit sprijin lui Budişteanu.  „Cei de la Renault şi Volkswagen au spus ca vor să mă ajute să pun maşina pe străzile din România, dar asta depinde mai mult de mine. Ei mă vor ajuta din punct de vedere legal pentru a avea aprobare să testez maşina pe străzile de la noi. Financiar nu prea este nevoie. Lidarul pe care l-am construit eu costă vreo 200 de dolari, mai sunt 3 camere video, un GPS, iar cele cinci laptopuri pe care la folosesc în interior le am de la concursuri“, declară Budişteanu.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.