Transporturi si Infrastructura

Românul care a inventat anvelopa revoluţionară: Nu mai ai nevoie de cauciucuri de iarnă

Autor: Ciprian Mailat | marţi, 29 noiembrie 2011 | 28 Comentarii

Ţi-ai echipat autovehiculul cu anvelope de iarnă? Ai unde să îţi depozitezi cauciucurile de vară? Te-ai gândit vreodată, că pe lângă anvelopele all-season ar putea apărea pe piaţă produse mult mai ingenioase?

Profesorul universitar Octavian Preotu are o soluţie genială: anvelopă pentru autovehicule cu bandă de rulare interschimbabilă. Profesorul spune că şi-a brevetat invenţia în urmă cu aproximativ 20 de ani, iar în urmă cu câteva luni a reactualizat-o aducându-i îmbunătăţiri.

Ce înseamnă anvelopa cu profil interschimbabil? Conform buletinului Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), anvelopa este formată dintr-o carcasă la care se adaugă banda de rulare folosind aderenţa radială dintre acestea, generată de presiunea de umflare.

Practic, inventatorul spune că este vorba de un “cauciuc cu bandaje”. “Nu este greu de realizat, dar e nevoie de investiţii pentru a putea produce în serie”, răspunde profesorul, atunci când vine vorba producţie.

El spune că nu a fost “căutat” de marii producători de anvelope fiind de înţeles faptul că un astfel de produs “le pune în pericol producţia”. „Ei vor să vândă, şi cauciucuri de vară, şi cauciucuri de iarnă”.

În tratative pentru fonduri europene

Întrebat de ce timp de aproape 20 de ani nu a insistat pentru a pune în practica invenţia lui, profesorul a spus “nu m-am ocupat de aşa ceva. A trebuit să-mi fac cariera”. Dar în ultima vreme, având în vedere şi obligativitatea echipării autovehiculelor în sezonul de iarnă, Preotu a început să poarte discuţii în găsirea unui investitor. “Am avut nişte discuţii cu o persoană pentru a încerca să obţinem o finanţare europeană. Este vorba de un contract de cercetare aplicativă. Persoană în cauză să vină cu 10% din investiţie, iar restul din fonduri europene”, Preotu, profesor la Facultatea de Electrotehnică a Universităţii din Craiova.

Preotu spune că avantajele unui astfel de cauciuc, cu bandă de reluare interschimbabilă, sunt costurile mai mici – “nu mai eşti nevoit să cumperi şi anvelope de vară şi de iarnă”, o schimbare rapidă a anvelopelor şi spaţiu de depozitare redus.

Vezi aici cum arată invenţia din 1992 a profesorului universitar.

Forma îmbunătăţită a fost publicată în numărul 10 al Buletinului Oficial de Proprietate Industrială, publicat de OSIM.

EVZ

Unica

Elle

Ziare.com

Adevarul

Click

dz

Animal Zoo

EVZ Monden

Star Junior

Transporturi si Infrastructura

22 decembrie 2014

Ce trebuie să știi dacă circuli cu metroul în perioada sărbătorilor

Transporturi si Infrastructura

20 decembrie 2014

CNADNR acţionează preventiv cu materiale antiderapante

Transporturi si Infrastructura

19 decembrie 2014

O parte din autostrada Nădlac-Arad a fost deschisă

Transporturi si Infrastructura

19 decembrie 2014

Peste trei miliarde de pasageri transportaţi cu avionul în 2014

Transporturi si Infrastructura

18 decembrie 2014

Primul proiect mare de infrastructură realizat de chinezi în Europa

Transporturi si Infrastructura

17 decembrie 2014

Turcia a inaugurat o nouă linie de tren de mare viteză

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.