Cele mai importante motive pentru care participanții la sondaj ar alege să lucreze pe cont propriu sunt câştigarea independenţei economice (26,7%), posibilitatea de a obţine venituri mai mari (21,9%) şi libertatea alegerii locului şi a programului de lucru (18,3%).
Chiar dacă o parte importantă dintre respondenţi (61,6%) îşi doresc în mare şi foarte mare măsură să lucreze pe cont propriu în următorii 5 ani, doar 25,5% dintre aceştia cred că este fezabil ca acest lucru să se întâmple în cazul lor, în principal datorită lipsei capitalului financiar de început, precum şi a condiţiilor percepute ca fiind neprielnice deschiderii de afaceri.

Factorii necesari începerii unei afaceri de succes sunt, conform rezultatelor obținute în urma studiului, capitalul financiar (61,4% dintre participanți îl consideră foarte important), existenţa unei echipe de profesionişti (46,8%), existenţa unor mijloace de finanţare sigure (45,7%), precum şi infrastructura şi resursele materiale (45,3%).
În schimb, cele mai importante caracteristici ale antreprenorului de succes sunt încrederea de sine (64,9%), perseverenţa (63%), profesionalismul (62,9%) şi gândirea antreprenorială (56,6%).
Datele arată că 47,7% dintre participanții la sondaj se gândesc să înceapă o afacere, 11,8% au făcut paşi spre deschiderea unei afaceri dar au renunţat, iar 3,7% tocmai au întreprins primii paşi în vederea deschiderii unei afaceri. De asemenea, 6,1% dintre respondenţi deţin afaceri care sunt încă active, iar 9,2% dintre ei au avut afaceri în trecut dar în prezent nu mai sunt active.
Imaginea antreprenorului român, aşa cum decurge din răspunsurile participanţilor la sondaj, este dominată de concentrarea pe propriul lor succes economic (25,4%), care depinde de contactele şi relaţiile lor personale (21,1%).
19,7% dintre respondenţi consideră că antreprenorii exploatează munca altor indivizi, iar pe de altă parte, 16,4% dintre ei cred că antreprenorii creează locuri de muncă.
Caracteristicile antreprenoriale cu care respondenţii se identifică în cea mai mare măsură sunt curiozitatea şi căutarea în permanenţă de lucruri noi (41,2%), asumarea responsabilităţii pentru succesul sau insuccesul acţiunilor proprii (39,9%), independenţa (37,2%) şi păstrarea calmului în situaţii dificile şi adaptarea la noile situaţii (28,1%).
O mare parte dintre respondenţi consideră că nu deţin cunoştinţele necesare începerii unei afaceri şi că au avea nevoie de sprijin sau de consiliere în cazul în care ar dori să pună bazele uneia. Educaţia formală reprezintă o sursă slabă nu numai de cunoştinţe şi abilităţi antreprenoriale, dar şi de insuflare a spiritului antreprenorial.  Doar 9,1% din indivizi au afirmat că educaţia le-a oferit în foarte mare măsură cunoştinţe şi le-a format competenţele necesare pentru a deveni antreprenori, spre deosebire de 22,7% dintre respondenți care consideră că educația nu le-a oferit deloc sau doar în foarte mică măsură cunoștințe și competențe antreprenoriale.
De asemenea foarte puțini respondenți au afirmat că educația le-a deschis interesul pentru a deveni antreprenori (8%) sau i-a ajutat sa își dezvolte o atitudine antreprenorială (8,7%).   
Ca urmare, cea mai mare parte a celor chestionaţi (61,4%) au declarat că sunt interesaţi de participarea la un program de antreprenoriat, unde să înveţe cum să analizeze mediul de afaceri şi să identifice oportunităţi, să elaboreze un plan de afaceri, să identifice surse de finanţare şi să le acceseze, sau cum să conducă o afacere.    
Sondajul a fost realizat la solicitarea JCI Cluj. Misiunea JCI este aceea de a crea oportunităţi de dezvoltare care să le ofere antreprenorilor, liderilor şi profesioniştilor din diferite domenii de activitate, cadrul necesar pentru a putea să producă "schimbare pozitivă" în societate.
La sondaj au participat 5443 respondenţi care și-au exprimat părerea despre factorii care contribuie la construirea unui business de succes și motivele care îî determină pe români să își deschidă o afacere.