SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

Românii se europenizează în domeniul achizițiilor auto

Autor: Robert Stan | vineri, 05 februarie 2016 | 0 Comentarii

Preferinţele românilor în materie de autoturisme seamănă, de la un an la altul, tot mai mult cu cele ale restului europenilor. Podiumul vânzărilor celor 13 segmente de piaţă luate în calcul de Capital arată că, în multe cazuri, achiziţionăm aceleaşi modele.

Raportul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), coroborat cu datele JATO Dynamics pentru piaţa europeană arată că, anul trecut, românii au achiziţionat în şase dintre cele 13 segmente luate în calcul de Capital cam aceleaşi modele. Desigur elementul „distorsionant“, este cererea mare de pe piaţa internă pentru modelele mărcii autohtone Dacia. Astfel, în clasamentul pieţei totale de autoturisme, din Româmia, lider este Dacia Logan, în timp ce la nivel european preferatul este Volkswagen Golf. La fel se întâmplă în toate clasele de vehicule în care Dacia are câte un reprezentant.

La clasa mini, cea a vehiculelor destinate în special traficului urban, Fiat 500 este preferat atât de români cât şi de totalitatea europenilor, însă poziţia a doua în clasamentul comparativ este diferită. În timp ce românii preferă Toyota Aygo, europenii mizează pe Fiat Panda. Podiumul este completat, în ambele cazuri, de cel mai mic model din gama Volkswagen, Up!. Segmentul subcompact - sau clasa mică - este dominat în România de Dacia Sandero în timp ce în Europa lider este Ford Fiesta. Pe locurile doi şi trei se clasează aceleaşi modele, Renault Clio şi Volkswagen Polo. Românii care îşi doresc un model din clasa compactă au preferat anul trecut Dacia Logan, mizând pe preţul redus, în timp ce europenii au preferat Volkswagen Golf, vehiculul cel mai bine vândut la nivelul pieţei totale. Pe următoarele locuri, cumpărătorii români de maşini au plasat, prin achiziţiile lor, două modele Skoda, Octavia şi Rapid, în timp ce europenii au ales Ford Focus şi Skoda Octavia. În segmentul mediu, liderul este acelaşi în ambele clasamente. Volkswagen Passat domină autoritar, fiind urmat de Ford Modeo şi Skoda Superb în cazul României şi de Opel Insignia şi Ford Mondeo în cel al Uniunii Europene.

Taxele schimbă comportamentul de consum

Diferenţele şi asemănările între ceea ce cumpără românii şi ceea ce achiziţionează cetăţenii Uniunii Europene sunt vizibile în toate cele 13 categorii alăturate însă mult mai important este faptul că piaţa autohtonă începe să semene, din ce în ce mai mult cu cea din restul Europei. De asemenea, este demn de luat în seamă faptul că ponderea autoturismelor cu motoare diesel a scăzut în 2015 faţă de anul anterior de la 56,5% până la 53,5%, iar vehiculele cu propulsie electrică sau hibridă ocupă acum 0,5% din piaţă faţă de 0,3% cu un an în urmă. În privinţa capacităţii cilindrice a motoarelor, preferinţele românilor se îndreaptă către cele mai mici de 1.200 cmc, unde se remarcă o creştere cu 30,8% faţă de anul anterior. În acelaşi timp, proporţia de maşini cu propulsoare mai mari de 3.000 cmc scade, considerabil, cu 12,2%.

Cele mai multe maşini noi achiziţionate în 2015 de români au două volume (hatchback), acestea ocupând 35,3% din totalul vânzărilor. Autoturismele cu trei volume ocupă 30,9% din piaţă, în timp ce SUV-urile 20,3%. Restul achiziţiilor sunt break-uri, cabriolete şi monovolume.

Ce va urma

Majoritatea comercianţilor de maşini, români şi europeni, sunt de acord că în anii ce vor urma, tendinţa de „downsizing” va continua. Ba chiar unii consideră că se va accentua pe măsură ce taxele impuse pentru emisiile poluante vor creşte. Astfel, este de aşteptat ca maşinile cumpărate să aibă motoare cu o cilindree tot mai mică, iar preţul scăzut al carburantului, coroborat cu blamarea dieselului pentru emisiile de compuşi poluanţi, să aducă tot mai mulţi cumpărători către maşinile alimentate cu benzină. Desigur, în special în ţările în care cetăţenii au o putere mică de cumpărare, un factor important în această alegere va fi preţul de comercializare al vehiculelor cu motoare diesel, mai mare decât cel al maşinilor alimentate cu benzină. Cât depre dimensiuni este limpede că maşinile mici, inclusiv miniSUV-urile, vor avea de câştigat în următorii ani.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii