Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Banii tai General

Românii au auzit de produsele bio, însă mulţi le confundă cu alte alimente

Autor: |

Peste 60% dintre participanţii la un studiu privind produsele bio spun că au consumat astfel de alimente, pe care însă cei mai mulţi le confundă de fapt cu legumele şi fructele cumpărate din supermarketuri sau din piaţă, care nu sunt ecologice. "Deşi majoritatea recunosc multe dintre caracteristicile produselor bio, atunci când spun că au consumat astfel de produse, cei mai mulţi se referă la legume şi fructe cumpărate din supermarketuri sau din piaţă. Însă, pe piaţa româ

Peste 60% dintre participanţii la un studiu privind produsele bio spun că au consumat astfel de alimente, pe care însă cei mai mulţi le confundă de fapt cu legumele şi fructele cumpărate din supermarketuri sau din piaţă, care nu sunt ecologice.

"Deşi majoritatea recunosc multe dintre caracteristicile produselor bio, atunci când spun că au consumat astfel de produse, cei mai mulţi se referă la legume şi fructe cumpărate din supermarketuri sau din piaţă. Însă, pe piaţa românească legumele şi fructele proaspete bio sunt foarte rare. Astfel, cei mai mulţi «consumatori» de bio sunt, de fapt, consumatori de fructe şi legume mai mult sau mai puţin naturale şi nu consumatori de produse bio certificate", potrivit studiului realizat de compania de cercetare Cult Market Research.

Întrebaţi ce înţeleg prin produse bio, 94% dintre respondenţi le asociază cu produsele sănătoase sau netratate cu pesticide, 92% consideră că nu conţin chimicale sau sunt naturale, iar 84% cred că au calitatea de a nu polua mediul.

Totodată, 83% dintre respondenţi consideră că produsele ecologice nu conţin conservanţi, în timp ce 34% cred că sunt produse tradiţionale, iar 30% vegetale. Alţi 5% nu ştiu sau nu sunt siguri de semnificaţia termenului.

În acest context, piaţa locală a produselor bio nu depăşeşte 1% din consumul total, în timp ce în alte ţări, precum Germania, produse bio acoperă 5% din piaţă.

Întrebaţi ce înţeleg prin mâncare de calitate, pentru mai mult de două treimi dintre participanţii la studiu hrana de calitate trebuie să fie sănătoasă. Acest criteriu se referă la efectul mâncării asupra organismului, respectiv să nu provoace diverse afecţiuni şi să nu îngraşe.

Al doilea criteriu de care ţin seama peste jumătate dintre subiecţii studiului este legat de orginea produselor alimentare pe care le consumă (să fie naturale).

Doar o treime dintre respondenţi suprapun cele două criterii, adică spun că mâncarea ar trebui să fie şi sănătoasă şi naturală, atunci când se gândesc la mâncarea de calitate.

Cult Market Reserarch este o companie de cercetare specializată în cercetări sociale şi de marketing, consultanţă şi comunicare.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro