Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

România, singura țară din lume în care lucrările la autostrăzi dau înapoi

Autor: | | 2 Comentarii

IREAL În luna august, lucrările la cele cinci secțiuni de autostradă anunțate a se deschide traficului în acest an arată sub orice critică. Dacă pentru două tronsoane lucrările au avansat cu 2%, respectiv cu 1%, pe o altă secțiune, paradoxal, stadiul fizic a scăzut cu aproximativ 5%.

Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Ru­tiere, speră să inaugureze până la sfârşitul acestui an cei 3,3 km de la intrarea în Bucureşti dinspre autostrada Bucureşti-Ploieşti. Asta deşi s-au efectuat până acum mai puţin de 30% din totalul lucrărilor. Proiectul a fost întârziat din cauza amânării Planului de Urbanism Zonal în vederea construcţiei unei porţiuni de autostradă în zona Voluntari. Mai mult, nu a fost posibilă execuţia lucrărilor în Valea Săulei din cauza nefinalizării transferului de la Agenţia Naţională pentru Acvacultură.

Optimism fără limite

Oficialii Ministerului Transporturilor îşi pun speranţe că şi lotul 4 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi deschis traficului tot în acest an. În realitate, până în prezent sunt realizate numai jumătate din lucrări. Astfel, un proiect de autostradă început în vara anului 2011, ajuns abia la 50% din faza de construcţie, se anunţă a fi finalizat în următoarele patru luni.

În cei şase ani de la demararea proiectului, lucrările lotului 4 din autostrada Lugoj-Deva au fost oprite pentru că nu exista autorizaţie de construcţie, iar, pe aliniamentul autostrăzii, constructorul a dat peste un cimitir, o haldă de steril, o peşteră cu lilieci şi, mai nou, un stâlp de înaltă tensiune. Astăzi, conform datelor Companie Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, stadiul fizic al lucrărilor este de 55,5%, iar stadiul financiar este de 43,4%. În luna august, lucrările au avansat cu 2% faţă de luna trecută.

Paradoxul infrastructurii româneşti

Surprinzător, stadiul real al lucrărilor pentru lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva a scăzut cu aproximativ 5%. După ce în luna iulie, oficialii CNAIR au anunţat că proiectul a ajuns într-un stadiu fizic de 80%, în august a fost raportat un progres de numai 74,5%. CNAIR explică că stadiul fizic al lucrărilor de 74,5%, (este recalculat de inginer, raportat la lucrările suplimentare impuse prin Acordul de Mediu), revizuit din 100%.

Conform stadiului proiectelor prezentat de CNAIR, loturille 3 şi 4 din autostrada Sebeş-Turda urmează a se finaliza în luna septembrie. Pentru lotul 3 din autostrada Sebeş-Turda, lucrările sunt realizate în proporţie de 86%, iar pentru ceilalţi 16,3 km de autostradă (secţiunea 4 Sebeş-Turda), lucrările sunt finalizate în proporţie de 75%.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro