Țara noastră a exportat 82.000 de e-biciclete, situându-se în clasament după Germania, Belgia şi Olanda, potrivit datelor din 2016 prezentate într-un raport al Eurostat publicat luni.

Germania este cel mai mare exportator de biciclete electrice, exportând 240.000, anul trecut, ceea ce reprezintă 29% din total. Ţara este urmată de Belgia (170.000, respectiv 20%), Olanda (100.000, respectiv 12%), România (82.000, respectiv 10%) şi Cehia (57.000, respectiv 7%).

Nouă din zece biciclete electrice au fost exportate în statele membre ale Uniunii Europene.

Elveţia a fost principala destinaţie pentru exportul de biciclete electrice în ţări din afara Uniunii Europene (31.500 de e-biciclete au fost exportate, 44% din totalul exporturilor din afara UE), fiind urmată de Japonia (15.000, respectiv 21%), Australia şi Statele Unite (2.300, respectiv 3%), China (1.200, respectiv 2%) şi Canada (1.100, respectiv 2%).

Peste jumătate din totalul importurilor UE de biciclete electrice au fost destinate Germaniei (560.000 sau 28% din importurile UE de e-biciclete în 2016) şi Olandei (520.000, respectiv 26%).

China a fost principala ţară de origine pentru importul de biciclete electrice (932.000 sau 79% din totalul importurilor din afara UE), urmată de Vietnam (91.500, respectiv 8%) şi Taiwan (79.000 sau 7%).

Bicicletele electrice tipice folosesc pentru alimentarea motorului acumulatori electrici și circulă cu 25-30 km/h viteza medie. Folosirea bicicletelor electrice s-a amplificat considerabil pe plan mondial în ultimii zece ani. Au fost adoptate diverse reglementări privind aceste vehicule în diverse țări.