În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,7% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 3,3%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2,1% iar vânzările de combustibili au crescut cu 1,5%.

În luna iulie 2015, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere de 0,3% în zona euro şi un avans de 0,4% în Uniunea Europeană. Şi în acest caz, România se situează printre statele cu cea mai mare creştere a comerţului cu amănuntul (1,1%), fiind devansată doar de Estonia (2,5%) şi Germania (1,4%). Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibili au crescut cu 0,6%, iar vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,2% iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au crescut cu 0,1%.

În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete, a crescut ca serie brută cu 5,6% în primele şapte luni din 2015 comparativ cu perioada similară din 2014, în principal datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun, precum şi comercializării carburanţilor.

SURSA: Agerpres