Istoria AnaPan începe în anul 1990, când apare prima cofetărie Ana, unde sunt angajaţi cei mai buni cofetari din Bucureşti, oameni care au dus mai departe tradiţia „Capşa“ şi „Nestor“.

Între timp, compania s-a extins şi îşi doreşte parteneri francizaţi, care să se alinieze la standardele AnaPan, în ceea ce priveşte produsele şi serviciile oferite, şi să susţină strategia de brand dezvoltată până în prezent, în ceea ce priveşte poziţionarea mărcii în mintea consumatorului. Din punct de vedere financiar, investiţia totală iniţială pentru deschiderea unei unităţi AnaPan este de aproximativ 35.000 – 40.000 de euro, din care taxa de intrare în franciză reprezintă 10.000 de euro. La această taxă se mai adaugă costurile de înfiinţare: echipamentele (20.000 de euro) şi amenajarea spaţiului (între 5.000 şi 10.000 de euro). Pentru primele zece contracte de franciză, AnaPan propune o taxă de intrare de 5.000 de euro, la jumătate faţă de preţul iniţial. În prezent, AnaPan deţine o reţea de 19 magazine în Bucureşti, puncte de livrare proprii a produselor de cofetărie, patiserie şi panificaţie. La acestea se adaugă şi reţeaua completă de distribuţie ai cărei principali clienţi sunt: hoteluri, firme de catering sau supermarketuri. În locaţia francizată, partenerul AnaPan va fi aprovizionat zilnic cu produsele firmei recunoscute pentru preparea lor „ca la mama acasă“. Secretul succesului produselor AnaPan stă în adaptarea la tendinţele pieţei prin produse dietetice sau de post, dar mai ales prin menţinerea reţelor tradiţionale româneşti de prepare a produselor, cu ingrediente naturale. Din luna februarie 2006, producţia AnaPan (cofetărie, patiserie şi panificaţie) se realizează într-o fabrică modernă, în care se respectă normele europene de calitate din domeniul alimentaţiei.

Prin contractul de franciză, francizorul îşi asumă pregătirea celor care intră în businessul AnaPan, dar şi angajaţilor francizei. Astfel, compania se va ocupa de pregătirea şi asistarea permanentă a personalului francizei prin cursuri, seminarii, materiale, manuale de operare, coaching şi training.

Pentru informatii suplimentare accesaţi rubrica "Afaceri mici"