Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Romania in 2017

Retailul alimentar în 2017: Mai multe magazine și mii de locuri de muncă

Autor: | | 1 Comentarii

Și în 2017 marii retaileri vor continua să se afle între principalii angajatori, cu alte mii de locuri de muncă pe care le vor crea în piață. Lucru posibil din cel puțin două motive: extinderea cu noi magazine și investițiile în online.

Oraşele mici, acolo unde retailul nu este încă dezvoltat, vor fi anul acesta „câmpul de luptă“ al investitorilor din retailul alimentar. Dacă până în ultimii ani miza a fost oraşele aglomerate, mari, adevărate centre de afaceri, iată că balanţa se înclină acum spre zonele unde s-au deschis doar câteva magazine. Este acesta un lucru bun sau, dimpotrivă, asistăm la o monopolizare a pieţei? Vor reuşi micii comercianţi să supravieţuiască?

Fără doar şi poate, consumul (care dă şi volumul vânzărilor marilor retaileri) este încurajat tocmai de cei care cumpără. Este suficient să faci o vizită la final de săptămână, într-un supermarket, fără a lua în calcul sărbătorile (când românii se calcă în picioare, la propriu), şi să constanţi că mâncarea spulberă, de departe, toate recordurile: românii cumpără „engros“ de toate. Privind din exterior, îţi este imposibil să nu te întrebi dacă toate acele produse sunt consumate sau lăsate să se strice şi apoi aruncate. În timp ce unele ţări din vestul Europei iau măsuri pentru a limita risipa alimentară, iată că la noi lucrurile se mişcă în viteza melcului.

Reprezentanţi din Ministerul Agriculturii, însărcinaţi cu implementarea unor proiecte în acest sens, nu au scos-o la capăt. Până acum. Cu alte cuvinte, nu au reuşit să impună o măsură care să ajute la educarea publicului. Aşa că, în fiecare zi, aruncăm 6.000 de tone de mâncare. Și nu, nu spune nimeni că această risipă se datorează celor care vând. Ei nu au făcut decât să se conformeze, orientându-şi politica de dezvoltare către client.

„Consumatorul trebuie să ştie cum se comportă faţă de produs. Problema se pune tot mai acut pe viitor, faţă de consumul de alimente. Ştim cu toţii că, în prezent, în Uniunea Europeană, fără subvenţii, nu s-ar putea produce produse la preţuri accesibile pentru consumatori. Din păcate, la români s-a observat o obişnuinţă în a-şi umple frigiderul şi, după un timp, să se constate depăşirea termenului de valabilitate înainte de consum“, declara în urmă cu câteva luni fostul ministru al Agriculturii Achim Irimescu.

Aşadar, profitând de acest comportament al consumatorului, branduri internaţionale au venit în România să facă afaceri şi s-au dezvoltat într-un ritm mult mai accelerat decât, poate, şi-au imaginat. Ce au însemnat ultimii ani? Investiţii de sute de milioane de euro, angajaţi cu zecile de mii şi rulaje de până la 10 miliarde de euro. Cel puţin aşa arătau cifrele la sfârşitul anului 2015. Ce se întâmplă mai departe?

Și mai multe magazine

Astăzi, reprezentanţii unor lanţuri deja celebre, precum Mega Image, Lidl, Rewe România (Penny Market), Auchan, Kaufland, Carrefour sau Profi spun că nu se opresc din expansiune nici în 2017. Fie vor continua să investească în deschiderea unor magazine, astfel încât să acopere şi regiunile considerate „slab reprezentate“, fie se vor concentra pe segmentul de vânzări online. Să le luăm pe rând.

După ce a ajuns la 522 de supermarketuri şi magazine de proximitate Shop&Go în 2016, Mega Image a anunţat primele deschideri din acest an în Cluj. Iar planurile retailerului vor continua şi cu alte deschideri, în alte oraşe. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro