Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Retail

Retailul alimentar va continua să domine piața și în 2018

Autor: | | 0 Comentarii

Avalanșa de magazine deschise de către marile companii din retailul alimentar, în ultimii ani, a plasat România între țările cu cea mai rapidă dezvoltare din regiune. Previziunile iau în calcul același ritm și pentru următorii ani.

Mii de locuri de muncă în sute de mii de metri pătraţi de spaţii comerciale şi investiţii de miliarde de euro. Aşa poate fi caracterizată ultima perioadă din retailul românesc. În special cel alimentar. Cei mai mari jucători au pus la punct proiecte care au rivalizat cu cele dezvoltate în ţările punternic industrializate din Europa de Vest. Și nu se vor opri aici. Planurile lor se concentrează acum atât pe oraşele mari, cât şi pe oraşele mici şi mijlocii, acolo unde este, încă, spaţiu şi loc pentru dezvoltare. În paralel, aceştia vor căuta metode care să ţină în frâu concurenţa.

Această explozie de magazine a dus valoare pieţei locale de retail la 40 de miliarde de euro. Cel puţin, aşa arată datele celui mai recent studiu Euler Hermes (liderul global în asigurarea de credit comercial), care scoate în faţă patru mari jucători ce deţin o cotă de 60%: Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry şi Auchan. De altfel, România este, după Turcia, Rusia, Franţa şi Italia, în topul ţărilor cu creştere de spaţii comerciale: de la 50 la 100 metri pătraţi la mia de locuitori în ultimii patru ani, dar cu mult sub media europeană. În marile oraşe există o creştere a apetitului pentru spaţiile de dimensiuni mari, în timp ce spaţiile stradale rămân în continuare cu un preţ de închiriere ridicat.

Oraşele mici şi mijlocii

Unii retaileri (Profi, Penny, Lidl) continuă să dezvolte reţelele mai degrabă în oraşele mici unde nivelul chiriilor este mai scăzut, potrivit studiului citat. În mod sigur, aceasta va fi o provocare în 2018: concurenţa marilor retaileri pentru spaţiile libere de la periferia acestor oraşe. Statisticile arată că retailul prin lanţurile mari de magazine are o pondere de 62,4% în România (februarie 2017) faţă de 90% în ţările dezvoltate. Comercianţii s-au concentrat mai mult pe deschiderea magazinelor de proximitate şi a magazinelor de format mic. Legislaţia a menţinut pragul obligatoriu de 51% pentru produsele româneşti în sortimentul total de produse. În acest context, retailul are şanse de creştere cu o concentrare în oraşele mai mici (cu mai puţin de 100.000 de locuitori), unde deocamdată comerţul este reprezentat de magazinele stradale. De asemenea, regiunile mai puţin dezvoltate (Moldova) sunt vizate de comercianţi precum Lidl, care a anunţat extinderea în această zonă, mai arată datele Euler Hermes. Mai mult ca sigur, aceste linii de dezvoltare vor fi în paralel cu deschiderile din marile oraşe.

 

”Ne dorim să ne menţinem un ritm alert de expansiune, aşa că plănuim să deschidem zece noi magazine şi vom continua investiţiile în modernizări. Până la finalul anului financiar 2017 (adică până în februarie 2018), o să mai deschidem magazine în Bucureşti, Buzău şi Satu Mare. Pentru 2018 am decis să alocăm un buget de 200 de milioane de euro pentru investiţii în expansiune şi modernizarea reţelei actuale. Acesta este un buget de aproape două ori mai mare faţă de anul anterior”, spune Valer Hancaş, Director Corporate Affairs şi Comunicare, Kaufland România. În 2017, compania a deschis patru magazine, în Cluj, Craiova, Braşov şi Lugoj.

Și retailerul Profi intenţionează să deschidă, anul acesta, ”cel puţin tot atâtea magazine câte au fost deschise în 2017”, adică aproape 200, în timp ce investiţiile vor fi de aproximativ 50 de milioane de euro, potrivit reprezentanţilor companiei. Astfel, compania Profi Rom Food se va apropia, în 2018, de 900 de unităţi, fiind reţeaua cu cel mai extins număr de magazine, la nivel naţional.  Și Carrefour, Mega Image, Auchan, Lidl sau Penny vor continua, în 2018, să-şi dezvolte reţeaua de magazine, cu accent pe diversificarea produselor şi pe online.

 

Magazinele online, motor de creştere

Aşa că, pe lângă abordarea de a îmbunătăţi aspectele magazinelor, comercianţii se concentrează şi pe dezvoltarea magazinelor online şi oferirea de modalităţi de plată alternative. Potrivit Euler Hermes, în sectorul alimentar există mult loc pentru creştere şi pe acest segment: Carrefour, Metro şi Selgros au deja platforme online, oferindu-le bunuri clienţilor printr-un parteneriat cu Bringo – platformă locală de livrare. Cât despre plăţile online, o cotă de 6-7% din comenzile online sunt plătite tot sub această formă. Ținând cont de o astfel de tendinţă, magazinele vor trebui să îmbunătăţească platformele de comerţ electronic, oferind alternative durabile pentru cumpărături şi plăţi online şi mijloace de livrare rapidă şi uşoară. Comercianţii de talie internaţională au accelerat această dezvoltare în 2017 (şi pe care o vor continua în 2018) cu Mega Image, Kaufland şi Cora.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.