'Am primit aprobarea autorităţilor chineze pentru a produce 'crossovers'. Este vorba de un nou model puţin mai mare decât actualul Koleos şi care va ajunge în China cu un uşor decalaj faţă de versiunea europeană' a explicat Jacques Daniel.

În luna decembrie 2013, Renault a obţinut acces deplin pe piaţa din China, cea mai mare piaţă auto din lume, prin semnarea unui parteneriat de 1,3 miliarde de dolari cu compania de stat Dongfeng Motor Group din oraşul Wuhan.

Jacques Daniel a mai spus că producţia de serie a noului 4×4 în China va începe în primul semestru al anului 2016, iar în prezent 300 de persoane lucrează la construcţia clădirilor uzinei de asamblare şi de motoare. Graţie unor investiţii de aproximativ un miliard de euro, împărţite în mod egal între Renault şi Dongfeng, capacitatea de producţie a uzinei de la Wuhan ar urma să ajungă la 450.000 de unităţi.

Renault a vândut anul trecut 238.450 de vehicule în Asia-Pacific, în condiţiile în care pe piaţa din China nu vinde decât câteva mii de vehicule importate din Coreea. Directorul Renault pentru regiunea Asia-Pacific, Gilles Normand, a declarat recent că pe termen mediu Renault vrea să-şi dubleze cota de piaţă în India până la 5%. Grupul francez a înregistrat anul trecut o creştere de 83% a vânzărilor sale în India până la 64.368 unităţi, graţie în special succesului înregistrat de modelul Duster.

De asemenea, Renault speră să poată relua operaţiunile în Iran. Grupul francez produce de mai mulţi ani o versiune a modelului Logan (sub numele Tondar), din care a vândut 100.000 de exemplare în 2012, înainte de embargoul internaţional. 'În luna ianuarie am livrat o mie de colecţii de piese pentru asamblarea în Iran', a declarat directorul gamei Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf. Renault este asociat în Iran cu doi constructori locali, Iran Khodro şi Pars Khodro, care au un potenţial anual de producţie de 250.000 de autovehicule.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES