Printre brandurile cu cele mai bune evoluţii în 2017 se află Mini (cu un avans al livrărilor de 6,1%), Renault (8,1%), Mercedes (4,8%) şi Ford (2,8%). Anul trecut, cel mai bine vândut brand din Germania a fost Volkswagen, chiar dacă livrările au scăzut cu 3,3%, la 634.270 unităţi. 

Înmatriculările de vehicule echipate cu motor diesel au scăzut, în 2017, cu 13% (la 1,34 milioane de vehicule), iar cota lor de piaţă s-a redus la 38,8%, de la 45,9% în 2016. Livrările de vehicule pe benzină au urcat, în 2017, cu 14% (la aproape două milioane de vehicule), iar cota lor de piaţă s-a majorat la 57,7%, de la 52,1% în 2016. 

În decembrie, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au scăzut cu 1%, la 253.950 unităţi, iar Dacia a raportat un avans de 8%, la 4.897 vehicule. 

Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul brandurilor Porsche (29,6%), Mercedes (14,7%), Renault (13,5%), Opel (10,4%), în timp ce Ford şi Volkswagen au raportat un avans de 7,5%, respectiv de 8,9%. 

De asemenea, în Italia şi Franţa livrările au scăzut, luna trecută, cu 3,2%, respectiv cu 0,5%. 

Recent, Asociaţia Producătorilor Germani de Automobile (VDA) a revizuit în creştere estimările privind vânzările de automobile pe cea mai mare piaţă auto europeană, datorită economiei solide şi subvenţiilor acordate celor care îşi schimbă maşinile vechi cu motor diesel. 

Înmatriculările de vehicule pe piaţa germană ar urma să crească cu 4% anul acesta, la aproximativ 3,50 milioane de unităţi, cel mai ridicat nivel din 2009, a previzionat VDA. 

Volkswagen, BMW, Daimler şi Ford au anunţat că vor acorda subvenţii pentru cei care renunţă la vehiculele diesel mai vechi pentru altele care poluează mai puţin. (Sursa: Agerpres)