SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

Reacția Renault după speculațiile privind trucarea emisiilor și prăbușirea acțiunilor

Autor: Robert Stan | joi, 14 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Acţiunile producătorului francez Renault au căzut cu 20% după ce un oficial al sindicatelor franceze a declarat că inspectorii antifraudă au sigilat computerele de la mai multe sedii ale companiei. Grupul francez susţine că maşinile sale nu sunt echipate cu sisteme ilegale care suprimă emisiile.

Agenţi ai ministerului francez al Economiei, direcţia antifraudă, au vizitat mai multe sedii ale grupului Renault şi au pus sub sechestru câteva computere în care s-ar afla date privind standardele de emisii şi omologare a motoarelor a declrata Florent Grimaldi, un oficial al uniunii sindicale CGT din Lardy, confirmând un raport anterior al agenţiei AFP. Această declaraţie a „lăsat impresia” că verificările au legătură cu îndepliirea standardelor de poluare, în lumina scandalului Dieselgate care a zguduit Volkswagen.

Presa franceză menţionează că toate computerele puse sub sechestru aparţin unor directori ai companiei şi că inspectorii antifraudă şi cei ai Consiliului Concurenţei au verificat atât centru de inginerie de la Lardy, cât şi faimosul Tehnocentre din Guyancourt şi sediul central din Boulogne-Billancourt.

Deşi iniţial nu au răspuns întrebărilor puse de jurnalişti, oficialii Renault au revenit în după-amiaza zilei de joi cu câteva clarificări. Conform acestora, o comisie numită de guvernul francez pentru a investiga emisisle de noxe după scandalul Dieselgate, testează în prezent circa 100 de vehicule de pe piaţa franceză, dintre care 25 sunt Renault. Patru modele ale companiei au fost deja verificate şi  nu au existat probleme legate de emisiile de noxe. De asemenea, Agenţia Franceză pentru Energie şi Climă (DGEC) consideră deja că procedura în curs nu va descoperi dispozitive de manipulare a emisiilor în autovehiculele Renault. Cel puţin asta susţin oficialii companiei franceze.

Nu doar acţiunile Renault sunt în picaj

Confrom Thomson Reuters, în afara scăderii cu circa 20% a acţiunilor Renault, şi alţi producători europeni au înregistrat reculuri importante la bursă. Fără a exista o legătură directă cu scandalul emisiilor de noze. Astfel, acţiunile Fiat Chrysler (FCA) au scăzut cu 9,4%, cele ale Peugeot cu 8%, BMW cu 6,1%, Daimler cu 5,7% şi Volkswagen cu 5%. Aceste date erau valabile la ora 12 a zilei de joi, 14 ianuarie.

 

Citeşte şi: UPDATE Acţiunile Renault, în cădere liberă după speculaţii privind trucarea emisiilor

 

Comunicat Renault:

După ce EPA – Agenţia Americană de Protecţia Mediului – a dat publicităţii informaţia conform căreia un constructor auto de talie mondială folosea un software de tip Defeat Device, Guvernul francez a iniţiat o Comisie Tehnică Independentă.

Misiunea acesteia, supranumită Comisia Royal, este de a verifica dacă constructorii francezi au folosit software-uri similare în echiparea vehiculelor.

În acest context, UTAC (Uniunea Tehnică a autovehiculelor, motocicletelor şi bicicletelor) testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulaţie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporţională cu cota de piaţă Renault în Franţa. Până la sfârşitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault.  Testele le-au permis autorităţilor franceze să aibă un dialog bazat pe cifre şi fructuos cu ingineria Renault.

Direcţia Generală pentru Energie şi Climă (DGEC), parte a Ministerului Ecologiei, Dezvoltării Durabile şi Energiei, care reprezintă interlocutorul pilot al Comisiei Tehnice Independente, a afirmat deja că procedura în vigoare nu a detectat pe vehiculele Renault prezenţa vreunui software care falsifică informaţii.

Această concluzie este o veste bună pentru Renault.

Testele din prezent permit anticiparea de soluţii de îmbunătăţire pentru vehiculele Renault care vor ieşi de pe porţile uzinelor, dar şi ale celor aflate în circulaţie, soluţii pe care Grupul Renault a hotărât să le prezinte sub forma unui Plan de Emisii Renault, al cărui obiectiv este performanţa energetică a vehiculelor noastre.

În paralel, DGCCRF (Direcţia Generală a Concurenţei, Consumului şi a Înlăturării Fraudei) a decis să iniţieze o altă anchetă – investigaţiile fiind făcute atât pe vehicule, cât şi pe situri – care să valideze elementele rezultate din analiza desfăşurată de Comisia Tehnică Independentă.

Anchetatori DGCCRF s-au deplasat la sediul social al Renault, la Centrul Tehnic de la Lardy şi la Technocentre Guyancourt.

Echipele Renault cooperează deplin cu reprezentaţii Comisiei Royal, dar şi cu cei ai anchetei conduse de Ministerul Economiei.

După succesul de la COP 21, Renault îşi va accelera investiţiile în soluţii industriale utile protejării planetei.

Grupul Renault se află deja în top 3 (pe primul loc în 2013, pe locul 2 în 2014) din punct de vedere al programelor de îmbunătăţire a amprentei CO2.  În ultimii 3 ani, Grupul Renault a redus cu 10% amprenta carbon a vehiculelor sale.

 

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.