Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Capital Live

Rareş Măcinică, la Capital LIVE: Poate deveni România o poartă de intrare în Europa?

Autor: | | 0 Comentarii

Rareş Măcinică, managing director la Lagermax AED România, este invitatul de astăzi al emisiunii Capital Live

LIVE TEXT

Am avut parte de o creştere constantă în ultimii doi ani, deşi anul a început cvu emotii din cauza agitaţiei pe plan politic şi social, începând cu luna martie, lucrurile s-au stabilizat şi industria este acum pe un trend ascendent.

Tot ce se construieste, se construieste pe comandă, în funcţie de proiect, pentru trei, patru clienti. 

Deşi au fost probleme de natură politică,  legislativă şi fiscală, sperăm să avem parte de mai mulţi investitori străini în viitor.

Înainte de criză era "boom-ul" în industrie şi economie, diferenţa se făcea prin vânzări şi modalităţile de convingere a clienţilor. Acum se cer detalii pe partea de logistică, se verifică programele folosite, companiile vin în general cu un plan, înainte de începerea proiectului.

Costul unui şofer în Austria sau Germania este dublu faţă de costul unui şofer român. Dacă în România, costurile sunt în jur de 2000 de euro net, în Austria pot ajunge la 5000 de euro.

Nimeni nu îşi opreşte din profit creşterea costurilor. Orice creştere de accize sau costuri la un transportator, nu va fi niciodata dedus din profitul lui, ci se duce mai departe la consumatorul final. Acciza este un impozit indirect şi pentru cetăţean.

Lipsa de autostrăzi îi obligă pe transportatori să livreze marfa pe timpul nopţii. 

Toate costurile transportatorilor români nu sunt costuri de dumping, există profit, poate ajunge până la 10% din cifra de afaceri.

Ideea de transport feroviar în România, ea fiind obligatorie în ţări precum Elveţia, e destul de departe de a fi implementată la noi în ţară, deoarece viteza trenului este mai mică decât viteza tirurilor pe şosele şi costurile de operare ale unui vagon pe partea de transport intermodal este atât de mare, încât nu este rentabil.

 

Un singur depozit din România este conectat la linia ferată. Se doreşte construirea unui terminal modern de cale ferată, însă este un proiect dificil.

Este necesar tot ceea ce înseamnă parc logistic, să fie conectat la transport feroviar, să aibe cale ferată încă din depozit. Acest lucru ar diminua poluarea, zgomotul, praful şi ar fi eficient din punct de vedere al timpului.

În România, toate discuţiile sunt fixate pe autostrăzi, deşi o construcţie de cale ferată care să conecteze toate depozitele logistice nu este un proiect greu de pus în aplicare.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Capital Live

19 aprilie 2017

Adrian Vasilescu, la Capital Live

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro