CITEŞTE ŞI

IT & C

Ralf Nejedl, Deutsche Telekom: "Companiile telecom sunt motorul principal în implementarea soluţiilor de tip oraş inteligent"

Autor: capital.ro | luni, 04 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Deutsche Telekom urmăreşte să integreze componentele ecosistemului complex ale unui oraş inteligent, beneficiind de acoperirea sa la nivel european şi bazându-se pe expertiza sa în operarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor de comunicaţii de mari dimensiuni, precum şi pe o poziţie de top în sectorul M2M şi pe capabilităţile sale de integrarator IT.

Oraşele trebuie să proiecteze, să implementeze şi să opereze o nouă tipologie de infrastructură de comunicaţii pentru a integra tipuri diferite de soluţii într-o arhitectură informaţională coerentă, gestionabilă şi sustenabilă. Acesta este motivul pentru care companiile de telecom sunt motorul principal în implementarea soluţiilor de tip oraş inteligent. Ne concentrăm în a oferi oraşelor capabilităţile noastre specifice, bazându-ne pe o reţea integrată puternic la nivel european  cu scopul de a digitaliza Europa, spune Ralf Nejedl, Vicepreşedinte senior pentru B2B & ICT la Deutsche Telekom.

Capital: Ce este un oraş inteligent?
Ralf Nejedl:
Oraşele de astăzi se confruntă cu numeroase provocări, de la creşterea populaţiei şi scăderea bugetelor, la necesitatea de a economisi cu privire la utilizarea resurselor. Soluţiile pentru oraşe inteligente introduc tehnologia informaţiei şi comunicaţiile în serviciile publice, cum ar fi de gestionarea mobilităţii în scopul de a face faţă acestor provocări. Se stabilesc structuri durabile şi oferă noi moduri de participare a cetăţenilor, a autorităţilor, a companiilor locale şi a altor părţi interesate. De asemenea, deschide calea pentru a face oraşele mai atractive pentru cetăţenii şi vizitatorii lor, în scopul de a consolida poziţia lor economică, pentru a crea locuri de muncă şi pentru a asigura prosperitatea. Prin urmare, Deutsche Telekom vede un oraş inteligent ca un ecosistem activat de o administraţie eficientă a serviciilor publice prin soluţii bazate pe IT&C, care ridică calitatea vieţii cetăţenilor săi, atrage vizitatori şi sprijină dezvoltarea economică. Cu toate acestea fiecare oraş este diferit. Un oraş se poate defini ca un centru de afaceri sau ca o metropolă culturală. Soluţiile pentru oraşe inteligente trebuie să ia în considerare diferite motivaţii, cerinţe, limitări, provocări şi obiectivele fiecărui oraş generate de către grupurile politice şi economice dominante. "Inteligent" înseamnă ceva diferit pentru fiecare oraş.

Capital: Care sunt cele mai mari provocări pentru oraşele inteligente
R.N:
O provocare majoră pentru punerea în aplicare a conceptului de oraş inteligent este aceea că iniţiativele departamentelor individuale din administraţia oraşelor nu pot rămâne rupte de unele de altele. Acestea trebuie să fie conectate în scopul de a realiza pe deplin potenţialul Internet of Things şi de a crea sinergii. Acestea includ nu numai cooperarea între diferitele departamente, dar şi participarea cetăţenilor la procesele de inovare. Pentru a construi astfel de poduri, platforme, trebuie să fie folosite standardele deschise. Aceasta este singura modalitate de a se asigura că oamenii şi datele oraşului rămân combinate pe termen lung. Din punct de vedere tehnologic oraşele au nevoie de o arhitectură orizontală bazată pe IP,  deschisă, scalabilă şi extensibilă care permite accesarea de orice autoritate, cetăţean şi furnizor. Protocoale proprietare şi formatele de date trebuie să fie evitate. O platformă orizontală de management va fi în măsură să integreze obiecte şi aplicaţii citywide - similar cu sisteme ERP care integrează toate tipurile de procese şi resurse de business. Programele pilot oferă o oportunitate de a testa soluţii inteligente pe o scară mică şi de observa impactul acestora. Mai multe configuraţii pot fi încercate fără riscul de a întrerupe serviciile publice. În timpul fazei de testare, cerinţele individuale pot fi identificate şi transferate într-un proiect mai mare. Mai mult, proiectele pilot de soluţii inteligente sunt finanţate în mod regulat şi susţinute de instituţiile naţionale şi supranaţionale, cum ar fi Uniunea Europeană. În acest fel, oraşele pot stabili o infrastructură deschisă pentru testarea unei game largi de aplicaţii.

Capital: Cum va arată o casă în 2020. Cum vor sta lucrurile cu Internet of Things în 2020?
R.N:
Deutsche Telekom prevede că în următorul deceniu vom asista la o explozie în intervalul şi tipul de dispozitive conectate în casă. Dincolo de dispozitivele personale, acestea vor include o gamă largă de aparate electrocasnice mari şi mici, boilere, radiatoare, supape, contoare, dispozitive telecare, încuietori pentru uşi şi multe altele. Chiar obiecte care nu sunt conectabile, în prezent cum ar fi mobila şi jucăriile pentru copii, vor deveni inteligente. Samsung a anunţat la începutul anului 2015 că 90% din tot ceea ce produce va fi conectat la Internet până la sfârşitul anului 2017. Gartner susţine că se aşteaptă să vadă o gamă largă de echipamente interne să devenă "inteligente" - în ceea ce priveşte obţinerea anumit nivel de detectare şi inteligenţă combinat cu capacitatea de a comunica - cu rezultatul că "... o casă tipică de familie, într-o piaţă matură, ar putea conţine câteva sute de obiecte inteligente până în 2022." Până în 2019, Strategy Analytics estimează ca aproape 30% de casele din Europa de Vest vor avea un tip de sistem inteligent, iar veniturile din case conectate legate de hardware, servicii de instalare, vor depăşi  15 miliarde de euro.

Capital: Cât de periculos este să ai toate dispozitivele conectate la internet?
R.N:
Securitatea şi protecţia datelor sunt extrem de importante pentru Deutsche Telekom. Suntem conştienţi de responsabilitatea pe care aceasta o presupune şi principiile noastre de protecţie a datelor sunt un simbol din conştientizare. Prin urmare, suntem foarte proactivi în acest domeniu şi avansăm în acest domeniu cu un număr de iniţiative şi soluţii. De exemplu, ne-am anunţat recent înfiinţarea unei noi divizii "Telekom Securitate", o nouă unitate organizaţională pentru soluţii de securitate. Am anunţat, de asemenea introducerea unui nou cloud public pentru Europa din centrul nostru de date din Germania, care este compatibil cu legislaţia germană.

Capital: Cum sprijină Deutsche Telekom dezvoltatorii?
R.N:
Implicarea în comunitatea dezvoltatorilor este extrem de importantă pentru afacerea noastră, care ne cere să gestionăm simultan inovaţia pentru a consolida afacerea de bază, precum şi de a conduce schimbarea revoluţionară pentru dezvoltarea de noi afaceri. Ne asigurăm că dezvoltatorii M2M / IO au acces la instrumentele potrivite, oferind o dezvoltare bazată pe cloud şi testarea platformei - indiferent dacă este vorba de un proiect privat de origine inteligentă sau o soluţie de automatizare industrială. De asemenea, implicăm comunitatea de dezvoltatori în activităţi cum ar fi concursurile noastre Business Wall of Fame or Challenge Up, din care rezultă produse excelente, idei şi soluţii pentru viitoarele aplicaţii IO.

Capital: Ce fel de soluţii oferiţi pentru oraşele inteligente?
R.N:
  Deutsche Telekom este foarte activă în acest domeniu, oferind în principal soluţii pentru parcare şi management al mobilităţii, precum şi iluminat stradal inteligent. În Budapesta, de exemplu, transportul public utilizează FUTAR - un sistem modular pentru gestionarea traficului şi informarea pasagerilor livrat de T-Systems Ungaria pentru a sprijini Centrul de Transport Budapesta: de la planificarea curselor şi optimizarea rutelor până la analiza datelor istorice şi curente. Peste 2.300 de vehicule sunt în prezent conectate direct prin acest sistem, furnizând informaţii în timp real către pasageri. Locuitorii din Budapesta care preferă să meargă pe biciclete pot folosi sistemul public de bike-sharing MOL Bubi furnizat de T-Systems Ungaria şi care cuprinde 98 de rasteluri cu 1.150 de vehicule.  Împreună cu centrul informatic din Cehia, universităţi, companii din industrie şi instituţii publice, T-Mobile Cehia este un partener strategic în cadrul iniţiativei Rodos. Acest Centru de Dezvoltare al Sistemelor de Transport a construit un model complex de mobilitate în întreaga ţară, combinând date din reţelele mobile şi monitorizarea traficului. Oferind o imagine de ansamblu asupra distribuţiei persoanelor şi detectând devierile în timp real, modelul de mobilitate oferă informaţii importante pentru factorii de decizie în situaţii critice. În zona metropolitană a oraşului Praga, de exemplu, informaţiile referitoare la mobilitate generate de iniţiativa Rodos sunt folosite pentru a optimiza sistemul de transport în comun al oraşului. În Croaţia, Hrvatski Telekom este implicat activ în proiectul internaţional MOBINCITY, un grup de 13 parteneri care acoperă sectoare, precum cel al managementului traficului, energie, IT şi telecomunicaţii. Până în prezent, Hrvatski Telekom a comercializat 20 de staţii de încărcare a vehiculelor electrice în opt oraşe croate având încorporat un sistem de actualizare în timp real a statusului prin intermediul unui portal online. În septembrie 2015, compania a început, de asemenea, o campanie pe plan local de promovare de trei luni împreună cu Mitsubishi Motors.

Capital: Ce planuri aveţi în România?
R.N
: Telekom România derulează mai multe proiecte-pilot pentru soluţii urbane inteligente. De exemplu, a implementat la începutul acestui an, în parteneriat Sun Solutions, un copac digital în oraşul Timişoara. Copacul este un încărcător solar pentru dispozitive mobile cu conectivitate la Internet Wi-Fi. De asemenea, a lansat Mamaged Wi-Fi cu componente analitice de date, o soluţie care este potrivită pentru spatii publice, cum ar fi parcurile. Anul acesta, Telekom România va adăuga Parking PLUS la portofoliul său, o soluţie de parcare inteligentă, care identifică în timp real cele mai apropiate locuri de parcare disponibile, care apoi pot fi rezervate şi plătite pentru prin intermediul telefoanelor mobile. Parking PLUS a fost câştigător la competiţia Business Wall of Fame IoT de anul trecut.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.