Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Educatie Financiara

PwC lansează aplicația ANAFcheck care permite verificarea automată a furnizorilor care aplică plata TVA defalcată

Autor: | | 0 Comentarii

PwC România vine în ajutorul companiilor care vor trebui, începând cu 1 ianuarie 2018, să achite facturi către furnizori ce aplică plata defalcată de TVA, prin lansarea aplicației ANAFcheck. Aceasta se conectează la bazele de date ale ANAF și permite verificarea automată a tuturor codurilor de înregistrare fiscală ale furnizorilor, pentru a identifica acele companii care aplică plata defalcată de TVA.

ANAFcheck este o interfaţă între serverul unei companii şi Registrul fiscal român, care permite automatizarea schimbului de date. Aplicaţia aduce 19 atribute fiscale ale codului TVA căutat (ex. date despre stare înregistrare în scopuri de TVA, plata TVA defalcată, contribuabil activ/inactiv, sistem TVA la încasare etc.), interogarea putând fi individuală sau multiplă. Acest instrument funcţionează cu orice sistem de operare, şi mai mult decât atât, este uşor de integrat cu sistemele SAP sau alte sisteme de tip ERP.

„Ideea ANAFcheck a pornit de la faptul că sistemul de plată defalcată nu va afecta doar contribuabilii care aplică mecanismul, ci şi mare parte din partenerii acestora.  Astfel, chiar şi contribuabilii care nu sunt în sistem, dar sunt înregistraţi în scopuri de TVA, vor fi nevoiţi să verifice începând cu 1 ianuarie 2018 care dintre furnizorii acestora aplică mecanismul.  O verificare manuală ar crea o povară administrativă semnificativă şi ar putea necesita resurse şi timp suplimentar”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul echipei de Taxe şi Impozite Indirecte, PwC România. 

”PwC a dezvoltat această aplicaţie online pentru a ajuta companiile să automatizeze şi să eficientizeze cât mai mult procesul de verificare a furnizorilor ce aplică plata defalcată a TVA, uşurând activitatea departamentelor financiar-contabile şi facilitând tranziţia către regulile impuse de noul mecanism”, a declarat Daniel Anghel. 

”Prin folosirea aplicaţiei ANAFcheck, departamentele financiar-contabile vor putea economisi timp şi vor putea preveni riscul de eroare umană. În vreme ce o căutare manuală a unui furnizor pe site-ul ANAF durează între 20 şi 40 de secunde, ANAFcheck poate verifica în medie 80 de coduri de TVA pe minut, eficientizând astfel foarte mult activitatea angajaţilor din departamentul financiar şi permiţându-le să se concentreze pe proiectele cu valoare adăugată ridicată pentru companie”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul echipei de Taxe şi Impozite Indirecte, PwC România. 

Nu în ultimul rând, ANAFcheck permite identificarea furnizorilor inactivi sau cu coduri de TVA invalidate precum şi evitarea unor penalităţi generate de plăţi incorecte către furnizori care aplică sistemul de plată defalcată a TVA (de 0.06%/zi din valoarea TVA, înmulţit cu numărul de zile de la data plăţii eronate până la data corecţiei).

Pentru mai multe detalii, puteţi accesa pagina de Internet: 

https://www.pwc.ro/en/services/tax-services/splitvat.html

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

Educatie Financiara

16 iunie 2018

E SIMPLU: Cum să ai PENSIE mai MARE!

Educatie Financiara

20 aprilie 2018

Ce rost mai are loteria bonurilor fiscale

Educatie Financiara

25 martie 2018

Cum ne învăţăm copiii să fie economi

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.