Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Publicitarii buni se agaţă cu salarii mari

Autor: | | 3 Comentarii

Pe piaţa de publicitate, cererea de profesionişti este mare, iar oferta este săracă. Volumul de comenzi din partea clienţilor şi penuria de forţă de muncă calificată îi obligă pe patronii agenţiilor să vâneze profesioniştii de pe piaţă cu salarii din ce în ce mai mari. Criza forţei de muncă a apărut în ultima vreme, când volumul investiţiilor publicitare a crescut simţitor. Atât agenţiile multinaţionale, cât şi cele independente, mici sau mari, au început să

Pe piaţa de publicitate, cererea de profesionişti este mare, iar oferta este săracă. Volumul de comenzi din partea clienţilor şi penuria de forţă de muncă calificată îi obligă pe patronii agenţiilor să vâneze profesioniştii de pe piaţă cu salarii din ce în ce mai mari.

Criza forţei de muncă a apărut în ultima vreme, când volumul investiţiilor publicitare a crescut simţitor. Atât agenţiile multinaţionale, cât şi cele independente, mici sau mari, au început să se confrunte cu un fenomen neplăcut: lipsa oamenilor care să facă faţă creşterii numărului comenzilor. Unele voci spun că această criză a început în urmă cu doi ani, alţii susţin că primele semne s-au arătat în urmă cu patru-cinci ani. Din punct de vedere istoric, începuturile crizei contează mai puţin. Important este că agenţiile se află într-o continuă căutare de oameni bine pregătiţi. Bogdan Manea, director la agenţia Brightness, explică: „Cererea de profesionişti a crescut în 2005-2006 chiar cu 200-250% faţă de anii precedenţi, dar oferta n-a cunoscut aceeaşi progresie.“

Rezolvarea crizei apasă pe umerii unei noi generaţii de publicitari. În piaţă se spune că aceasta întârzie să apară ori se formează foarte greu pentru a căpăta încrederea angajatorilor. Mai mult, tinerii care bat la uşa agenţiilor au pretenţii salariale care îi înspăimântă pe patroni. Ştefan Iordache, managing partener la Leo Burnett, declară: „Primele generaţii din publicitate au avut o disperare acută în muncă. Tinerii de azi nu mai sunt disperaţi să câştige podiumul celui mai bun. Ei speră să facă acest lucru lucrând doar de la 9 la 17, implicându-se doar atât cât este nevoie ca să-şi termine treaba, fără prea multă pasiune. Am întâlnit prea mulţi tineri care nu au apucat să absolve nici măcar cei şapte ani de-acasă...“ La rândul său, Bogdan Manea dă vina pe lipsa de pregătire a generaţiei de astăzi: „Tineretul este încă necopt, fiindcă, în mare parte, ceea ce se învaţă la şcolile de specialitate este o teorie străvezie şi debilă, pradă uşoară pentru practica asasină şi nemiloasă.“

Goana după oameni buni este gestionată în mod diferit de către agenţiile de publicitate. Formarea de profesionişti cere timp şi bani, iar clienţii asaltează cu proiecte agenţiile într-un ritm infernal. Astfel, o agenţie este prinsă într-un cleşte: lipsa oamenilor buni, pe de o parte, pretenţiile clienţilor, pe de altă parte. De aceea, multe agenţii preferă „să vâneze“ oameni în special pentru posturile de art director sau copywriter (aceste funcţii fiind cel mai slab acoperite). De obicei, multinaţionalele îşi permit să „liciteze“ cele mai mari salarii. Unii dintre patronii agenţiilor independente se plâng că firmele lor au devenit pepiniere din care multinaţionalele „se înfruptă“ cu oameni bine pregătiţi. Agenţiile mici nu pot decât să accepte această situaţie, deoarece nu au puterea financiară de a le face o contraofertă angajaţilor. Sorin Trâncă, managing partener la Friends Advertising, este de acord că agenţiile mari vânează oamenii din agenţiile independente, însă „multinaţionalele oferă de foarte puţine ori independenţa reală sau capacitatea de decizie. Şi extrem de rar, un mediu de lucru fără stres.“

O altă modalitate de rezolvare (temporară) a crizei este „importul“ de angajaţi. Cu alte cuvinte, angajarea de profesionişti străini. Soluţia este costisitoare şi riscantă: expatul nu cunoaşte piaţa şi consumatorul român.

Vânătoare de profesionişti a declanşat o creştere a salariilor în acest domeniu. Şi în această chestiune, părerile sunt împărţite. Cătălina Cernica, managing director al agenţiei Grafitti BBDO, confirmă trendul crescător al salariilor şi explică: „Pe de o parte este evoluţia firească a pieţei – cresc specializarea şi experienţa, automat cresc şi pretenţiile salariale; pe de altă parte, cresc piaţa şi nevoia de profesionişti. Aşadar, suntem dispuşi să plătim mai mult pentru a-i avea pe cei mai buni.“

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro