Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Industrie

PSA, aproape de achiziţionarea Opel de la General Motors

Autor: |

PSA Peugeot Citroen şi General Motors (GM) speră să anunţe în următoarele zile achiziţionarea Opel, divizia europeană a GM de către producătorul auto francez, în urma rezolvării problemelor divergente, inclusiv a celor legate de costurile generate de pensii, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Purtătorii de cuvânt ai PSA şi Opel au refuzat să comenteze informaţia.

Negocierile progresează iar Consiliul de Administraţie al PSA se va reuni înainte de anunţarea oficială a acordului, care ar putea avea loc luni, înaintea Salonului Auto de la Geneva, susţin sursele.

Acestea avertizează că încă nu s-au finalizat negocierile şi nu există garanţii că se va ajunge la un acord sau că acesta va fi aprobat de Consiliul de Administraţie al PSA.

"Negocierile sunt într-un stadiu avansat, sunt motive să credem că se va ajunge la un acord", a declarat o sursă apropiată de PSA, adăugând că şefii companiei se aşteaptă la economii de până la două miliarde de euro în urma finalizării tranzacţiei.

Şeful PSA, Carlos Tavares, a afirmat săptămâna trecută că preluarea integrală a Opel oferă oportunitatea creării unui lider european, care va avea vânzări anuale de peste cinci milioane de vehicule.

În timpul negocierilor au apărut dificultăţi legate de deficitul de zece miliarde de euro aferent planului de pensii al Opel, susţin sursele.

Statul francez deţine o participaţie de 14% în Peugeot şi are două locuri în Consiliul de Administraţie, în urma acordării unui pachet de asistenţă financiară de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng deţine 14% din acţiunile producătorului auto francez.

Luna trecută, PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën şi DS) a anunţat că explorează posibilitatea preluării Opel, care înregistrează de câţiva ani pierderi. Opel are 19.000 de angajaţi în Germania, din cei 38.000 de angajaţi pe plan global. Opel are fabrici şi în Austria, Ungaria, Polonia, Spania şi Marea Britanie, unde utilizează brandul Vauxhall.

Deja, PSA şi GM sunt implicate în câteva proiecte comune în Europa. GM şi PSA produc în comun SUV-uri şi minivan-uri, după tentativa de constituire a unei alianţe care a eşuat în 2013, în urma deciziei GM de a-şi vinde participaţia pe care o deţinea la grupul auto francez.

Combinarea grupului PSA cu Opel şi brandul său britanic Vauxhall ar crea al doilea mare producător auto din Europa, în urma grupului german Volkswagen, şi înaintea alianţei Renault-Nissan. Agerpres

Citiţi luni în ediţia print a revistei CAPITAL o analiză completă a implicaţiilor pe care le are această tranzacţie!

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro