Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Imobiliare

Proprietarul ParkLake: Este greu să convingi noi branduri să intre pe piața românească

Autor: | | -1 Comentarii

Retailerii mari de îmbrăcăminte sau comercianții de produse alimentare sunt greu de convins să intre pe piața românească pentru că au nevoie de o platformă care să le susțină costurile, spune Ingo Nissen, șeful Sonae Sierra în România. La un an de la inaugurarea mallului lor ParkLake din București, Nissen se pregătește să schimbe o parte din chiriașii actuali și să ocupe spațiile rămase goale.

„Ca manager al unui centru comercial nu ai prea multe şanse să atragi un nou retailer pe piaţă. Sonae Sierra discută cu chiriaşi care nu sunt în România şi încercăm să îi convingem să vină aici, dar posibilităţile noastre în a-i influenţa nu sunt foarte multe. Un lanţ mare de magazine care intenţionează să acceseze o piaţă nouă nu se va uita la un singur magazin, ci la 4-6 unităţi, altfel costurile sale logistice sunt prea mari“, a declarat într-un interviu pentru Capital Ingo Nissen, country manager al Sonae Sierra, companie portugheză care deţine jumătate din ParkLake.

El mai spune că, de regulă, când un brand vrea să se extindă începe cu Germania, pentru că este o piaţă matură şi dacă supravieţuieşte acolo poate merge şi în altă parte. Totuşi, adaugă el, pe piaţa românească sunt o serie de branduri poloneze şi turceşti care nu sunt prezente în Germania şi este convins că vor mai veni şi altele.

Primul an

Chiar dacă nu şi-a atins ţinta de 10 milioane de vizitatori în primul an de funcţionare a ParkLake, Nissen nu este dezamăgit de performanţele mallului şi se aşteaptă ca până la finalul anului să îşi îndeplinească planul. El spune că traficul înregistrat în luna iulie, comparativ cu cel din februarie, a crescut cu 35%, ceea ce se traduce printr-o creştere de circa 25% a vânzărilor pe care le fac magazinele din mall. Evoluţia este pus pe seama intrării centrului comercial într-o etapă de stabilizare şi pe creşterea cu 15% a cheltuielilor românilor în sectorul de retail din ultimul an.

„Luna viitoare (septembrie n.red.) vom avea zece până la 20 de chiriaşi noi în proiect. Încă mai avem nişte spaţii vacante şi vom schimba şi o parte din chiriaşii actuali“, menţionează Nissen. El explică faptul că un centru comercial atinge, de obicei, maturitatea în 2-3 ani de la inaugurare.

În 2007, compania cu capital irlandez Caelum Development a cumpărat de la omul de afaceri român Eduard Ioan Dan Romalo terenul de 8,2 hectare pe care a funcţionat în trecut baza sportivă Spartac din cartierul Titan la un preţ de 53 mil. euro. Ulterior, Caelum a intrat într-un parteneriat de tip joint-venture (50%-50%) cu Sonae Sierra pentru dezvoltarea mallului ParkLake. Nissen spune că nu există discuţii legate de preluarea participaţiei Caelum în proiect şi că parteneriatul cu irlandezii este bun. Nu exclude posibilitatea vânzării centrului comercial, însă susţine că Sonae Sierra păstrează proiectele în portofoliu până au un cash flow stabil şi nu le vinde mai devreme de trei ani de la deschidere.

 

ParkLake este al cincilea mall ca mărime a suprafeţei de vânzare după Băneasa Shopping City, Sun Plaza, AFI Palace Cotroceni şi Mega Mall. Costul de dezvoltare al ParkLake a fost de 180 mil. euro, din care 83 mil. euro au fost obţinuţi de la un grup de finanţatori format din OTP Bank Ungaria, OTP Bank România şi banca austriacă Hypo Gruppe Bank.

Noi proiecte

Ingo Nissen spune că este mandatat să caute oportunităţi pentru noi investiţii în România, dar nu va investi într-un alt mall în Bucureşti în viitorul apropiat.

„Nu exclud posibilitatea pentru viitorul mai îndepărtat. Nu avem planuri concrete în acest moment, dar ne uităm la piaţă. Mereu ne uităm la oportunităţi. Cred că sunt câteva locuri în Bucureşti care ar putea susţine un centru comercial mare sau mai mic. În zona de nord-vest a oraşului cred că este loc cel puţin pentru un centru comercial bun de cartier. Undeva între AFI Palace Cotroceni şi Colosseum Retail Park“, adaugă şeful companiei portugheze.

Mallul din Titan nu a fost primul proiect imobiliar început de Sonae Sierra în România. Compania a demarat în 2008 construcţia unui centru comercial la Craiova, însă a oprit lucrările la stadiul de structură în 2009, după investiţii de 2,5-3 mil. euro.

„La Craiova analizăm dacă este momentul potrivit pentru a reîncepe lucrările la proiect. Vorbim cu potenţiali chiriaşi, cu autorităţile locale, pentru a afla dacă este momentul potrivit. În Craiova există un centru comercial funcţional, Electroputere Parc, şi mulţi chiriaşi sunt de părere că un al doilea mall ar avea spaţiu în oraş. Statistica arată că ar trebui să mai fie loc pentru încă un centru comercial“, spune Nissen.

El nu exclude vânzarea proiectului către un alt dezvoltator, însă subliniază faptul că nu are planuri în această direcţie.

Compania mai deţine un teren şi la Ploieşti, dar cele două malluri care funcţionează deja în oraş au schimbat strategia portughezilor. Investitorul a încercat să vândă lotul, însă nu a obţinut preţul dorit, iar momentan nu are niciun plan concret pentru acest loc.

Cât despre Râmnicu Vâlcea Plaza, mallul pe care Sonae Sierra l-a cumpărat la intrare pe piaţa românească, Nissen spune că aşteaptă să vadă consecinţele pe care le va avea de pe urma mallului pe care NEPI îl construieşte în acest oraş. 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro