CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Programul „Rabla” 2011: Cinci tichete pentru o mașină nouă

Autor: Robert Stan | miercuri, 03 noiembrie 2010 | 24 Comentarii

Biroul de presă al Ministerului Mediului a confirmat pentru Capital că există posibilitatea ca, începând cu ediţia de anul viitor a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional, persoanele care doresc să achiziţioneze o maşină nouă să poată folosi nu trei ci chiar cinci vouchere.

Având în vedere că valoarea unui voucher este de 3.800 de lei (circa 900 de euro), utilizarea a cinci vouchere poate însemna un ajutor de circa 4.000 de euro acordat solicitantului de maşină nouă. Această decizie poate fi pusă în legătură cu situaţia în care se află programul „Rabla” în acest an. Conform Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), autoritatea care gestionează acest program, până la1 noiembrie 2010, au fost distribuite 189.749 de tichete dintr-un total de 190.000. Dintre tichetele distribuite, au intrat deja în posesia celor care au casat câte o maşină veche 180.042 vouchere. Cu o parte dintre acestea au fost achiziţionate 51.828 de vehicule dintre care 22.856 de producţie autohtonă (Dacia). Până aici cifrele arată destul de bine însă, conform AFM, dintre tichetele distribuite doar 153.929 au revenit pentru validare. Mai exact, doar aceste tichete au fost utilizate până la 1 noiembrie de doritorii de maşini noi. Prin urmare, în acest moment, cu doar 20 de zile înainte de finalizarea ediţiei din acest an a programului „Rabla”, 35.335 de tichete există încă în posesia unor persoane fizice sau juridice. La acestea se adaugă şi cele 736 tichete încă nedistribuite. Este greu de crezut că în numai 20 de zile vor fi utilizate toate cele 36.071 tichete încă disponibile, care reprezintă nu mai puţin de 18,9% din totalul voucherelor care puteau fi utilizate în acest an. Pentru ca această situaţie să nu se repete şi la ediţia de anul viitor a programului „Rabla”, ministrul mediului, Laszlo Borbely, pare să fi găsit soluţia: cinci tichete în loc de trei. Dacă pentru cei care achiziţionează maşini noi, 4.000 de euro reprezintă un bonus foarte atractiv, iar dealerii de vehicule nu pot decât să fie fericiţi, această nouă măsură a ministrului Borbely arată mai puţin logic din perspectiva celor care nu au în plan achiziţia unei maşini şi ar fi dorit utilizarea fondurilor pentru alte probleme legate de mediu. Ediţia din 2010 a Programului de Stimulare a Înnoirii Parcului Auto Naţional se va încheia pe 23 noiembrie, iar tichetele eliberate în acest an nu mai pot fi utilizate pentru ediţia de anul viitor.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

26 august 2016

CNADNR a montat separatoarele din beton între Băneasa şi Otopeni

Transporturi si Infrastructura

25 august 2016

Au început studiile pentru autostrada Sibiu - Piteşti

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.