Lenovo Group, cel de-al patrulea producator de PC-uri din lume, a anuntat o diminuare de 78% a profitului trimestrial pe fondul scaderii vanzarilor.

Astfel, profitul companiei in perioada iulie-septembrie a scazut pana la 23 milioane de dolari, sau 0,27 centi pe actiune, fata de 105 milioane de dolari, sau 1,22 centi pe actiune, in perioada similara a anului trecut. Cu toate acestea, Lenovo a inregistrat o crestere de 0,4% a vanzarilor globale, pana la 4,33 miliarde de dolari. Din valoarea acestora, 60% au fost asigurata de vanzarile de note-book-uri, care urmeza trendul pietei, avand o crestere de 21%.

„Rezultatele trimestriale inregistrate au fost mult sub asteptarile noastre, insa turbulentele de pe pietele financiare isi pun amprenta in business-ul nostru” a declarat Yang Yuanqing, presedintele companiei.

Acesta a mai anuntat ca Lenova va recurge la o serie de masuri pentru a reduce costurile si pentru a grabi cresterea vanzarilor pe pietele emergente. Yang Yuanqing nu a oferit insa detalii cu privire la planurile de reducere a costurilor.

In prima jumatate a anului in curs, vanzarile Lenovo au inregistrat o crestere de 5%, pana la 8,5 miliarde de dolari.

Sursa: Business Wire