Potrivit cercetării "Relevanţa brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori", realizată de iSense Solution pentru Golin România, mesajele transmise în spaţiul public de către branduri trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%) pentru a atrage atenţia. De asemenea, peste jumătate dintre cei intervievaţi au afirmat că mesajele trebuie să fie informative, iar 35% amuzante sau distractive. 

Pe de altă parte, 19% dintre români sunt interesaţi de informaţiile inspiraţionale, 18% de cele surprinzătoare, 10% de informaţiile populare sau la modă şi 7% de cele şocante. 

În ceea ce priveşte sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV şi reţelele sociale, urmate de site-urile de ştiri şi site-urile companiilor. Ierarhia mai cuprinde familia, prietenii sau colegii. 

Conform sursei citate, în 2017, românii au acordat atenţie în special informaţiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziţionate (59%), familie/prieteni (59%), DYI/video/reţete culinare (57%). 

Pentru 2018, punctele de interes vor fi din domeniile ştiinţă şi tehnologie (51%), sănătate (50%) şi din cel financiar (45%), în timp ce ştirile despre vedete vor scădea în relevanţă. 

La nivel global, consumatorii au fost mai interesaţi de informaţiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de ştirile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%). 

Studiul iSense Solutions a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum şi o etapă cantitativă pe un eşantion de 500 de respondenţi, utilizatori de internet din mediul urban şi rural, cu vârste între 18 şi 65 de ani.