Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Primul tronson de pe Autostrada Transilvania, scos la licitaţie în ianuarie 2012

Autor: |

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va lansa la începutul anului viitor anunţul de licitaţie pentru construcţia primului tronson de pe Autostrada Transilvania, ne-au declarat surse din cadrul Ministerului Transporturilor.

Anunţul vizează construcţia a 8,5 kilometri de autostradă, între Gilău şi Nădăşelu. Acesta va fi primul tronson din Autostrada Braşov-Borş care nu va mai fi realizat de compania americană Bechtel.

Autorităţile române au renegociat în vara acestui an contractul încheiat în 2003 cu Bechtel, americanii urmând să finalizeze doar lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, restul lucrărilor urmând să fie efectuate de alţi constructori, care vor fi selectaţi prin licitaţie.

Conform bilanţului pe anul 2011, prezentat, la jumătatea lunii decembrie, de ministrul Anca Boagiu, valoarea estimată a contractului de construcţie a autostrăzii între Gilău şi Nădăşelu este de 63 milioane de euro.

“Documentaţia este aproape finalizată şi urmează ca în luna ianuarie, cel mai probabil, să publicăm anunţul. În urmă cu doar câteva săptămâni am transmis toate documentaţia către ANRMAP”, ne-au spus sursele citate.

Pe acest tronson de mai puţin de nouă kilometri se află un nod rutier la Nădăşelu, care va face legătura cu DN1F, zece poduri, viaducte şi pasaje, fără a lua în calcul şi podeţele.

Fonduri UE şi concesionare, soluţii pentru Autostrada Transilvania în era post-Bechtel

Capital.ro informa, în urmă cu două luni, citând surse din Ministerul Transporturilor, că oficialii de la Bruxelles au decis revizuirea reţelei europene TEN-T şi au acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania, care nu mai fac obiectul contractului cu firma americană Bechtel şi pentru care statul nu şi-a făcut încă planuri, să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exerciţiu bugetar, 2014-2020. Este vorba despre 202 kilometri din cei 415, câţi are întreaga autostradă, respectiv despre tronsoanele Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Târgu Mureş (58 km), Mihăeşti-Suplau de Barcău (75,5 km) şi Nădăşelu-Mihăeşti (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăeşti).

Dacă pe aceste tronsoane,CNADNR a optat pentru organizarea de licitaţii şi finanţarea lucrărilor cu bani de la bugetul de stat, pentru secţiunea cuprinsă între Braşov şi Făgăraş (48,4 kilometri) se doreşte concesionarea la pachet cu autostrada Comarnic-Braşov.

În urma modificării contractului, americanii de la Bechtel vor continua să lucreze doar pe secţiunile deja începute, respectiv pe Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii, la un cost de 6,9 milioane euro/km.

De asemenea, americanii s-au angajat să dea în folosinţă 18 kilometri de autostradă în vara anului viitor, urmând ca, în 2013, să se încheie lucrările la întregul tronson. Timp de şapte ani, Bechtel a finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău).

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

25 iunie 2017

Preţul energiei electrice ar putea creşte în continuare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2017

Blue Air va achiziţiona şase aeronave Boeing 737 Max

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro