Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Banci

Banca Transilvania a intrat în topul celor mai valoroase branduri bancare din lume

Autor: | | 1 Comentarii

Banca Transilvania a intrat în topul celor mai valoroase branduri bancare calculat de Brand Finance – cea mai mare firmă globală independentă de evaluare și strategie de brand – și publicat de revista The Banker.

Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respectiv 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanţă vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul naţional Brand Finance Romania 50 2017.

În topul Brand Finance Banking 500 a mai fost prezentă şi BRD.

Băncile din China domină Top 10

 ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, şi China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit şi cel mai mare posibil rating de forţă a brandului (AAA+). După criza financiară din 2008, ICBC a cunoscut o creştere robustă a valorii de brand, bazată pe o fundaţie puternică în piaţa de origine (China). În ultimii ani, performanţa domestică a servit ca o platformă pentru expansiunea globală.

 De altfel, băncile din China domină valoric top 10, iar cumulat China şi-a mărit avansul faţă de USA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creştere cu 22% faţă de anul trecut, până la 317 miliarde USD. Această creştere vine de la cele 45 bănci chinezeşti incluse, în timp ce USA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).

Brandurile bancare ameninţate de brandurile din tehnologie

Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiţie în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google şi Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la aşteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel şi multi-platform, şi au lansat în anii recenţi diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiţionale.

 “Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradiţional de bănci, cum ar fi plăţi şi activităţi de finanţare – având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook şi Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganţi ai industriei lor, atât timp cât competiţia a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forţă în consumer equity,” spune David Haigh, CEO Brand Finance.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

PlayTech

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro