Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Editoriale

Preţul mic e oare soluţia?

Autor: | | 40 Comentarii

“N-am preţ” sau “Of, Doamne, ce-aş mai vinde dacă aş avea un preţ mai mic decât al concurenţei mele” sunt cele mai frecvente replici ale oamenilor de vânzări şi ale multor întreprinzători atunci când îşi explică insuccesele.

Aşa că mulţi cred cu tărie că preţul mic este soluţia! Ulterior, constată însă că nu poţi face profit vânzând cantităţi mici cu preţuri mici. Iar ca să vinzi cantităţi mari cu preţuri mici, sunt necesare investiţii colosale în stocuri, marketing şi logistică, pentru a numi aici doar o parte dintre destinaţiile banilor pe care trebuie să-i scoţi de la saltea şi să-i arunci în joc înainte de a încasa ceva.Aşa că mai bun şi mai bun decât un preţ mic şi bun, e un preţ mare încasat, în mod repetat, de la clienţi mulţumiţi de valoarea pe care le-o oferi, clienţi care tot revin, aducând cu ei alţi clienţi!

Există un proverb foarte sănătos în viaţă care spune că “sigur înnebuneşti dacă-ţi propui să fii pe placul tuturor”. Şi în afaceri e 100% la fel: cine îşi propune să vândă de toate, la toată lumea (“doar suntem la început, trebuie să avem nişte clienţi” sau “nu vezi că e criză, nu ne permitem luxul de a refuza clienţi”), clar va avea probleme!

Aşa că pentru a vinde cu preţuri aducătoare de profit e nevoie de specializare, de specializare şi iar de specializare. Într-o măsură cât mai mare, dar nu în exclusivitate. Pentru că mai pot fi mulţi alţi factori de presiune (spre exemplu, urgenţa sau complexitatea nevoii clientului) care îl pot “forţa” pe acesta să achite preţul normal în ciuda dorinţei sale, fireşti dealtfel, de a beneficia de un preţ redus. Gratis, dacă se poate!... Şi când spun specializare, mă refer aici la specializarea afacerii care are nevoie de elemente clare şi rare (de preferat unice) de diferenţiere faţă de concurenţă. Mai ales acolo unde concurenţa este apreciabilă!

Apoi e nevoie de o specializare a pieţei căreia afacerea i se adresează pentru că nu toată lumea apreciază şi/sau înţelege valoarea acestor elemente de diferenţiere, nu toţi clienţii au nevoi pe care le soluţionează eficient aceste elemente de diferenţiere şi nu toată lumea are sau poate face rost de banii necesari achiziţiei. În plus, e necesară specializarea vânzătorului care trebuie să fie un expert în domeniul său de activitate, un consultant capabil să vină cu soluţii mai bune decât cele la care se gândesc clienţii singuri şi nu doar un simplu robot telefonic – şofer – transportator de mărfuri şi facturi – încasator – recuperator.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Editoriale

16 aprilie 2018

Taxe în loc de piețe și eficiență

Editoriale

16 aprilie 2018

Un guvern risipitor

Editoriale

10 aprilie 2018

Cum îți fură PSD din pensie

Editoriale

06 aprilie 2018

Să ne iubim conducătorii!

Editoriale

02 aprilie 2018

Bond. Municipal Bond

Editoriale

02 aprilie 2018

Prostia își face de cap în România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.