Dar lui nu i se acordă atenție, ca să nu-și amintească bucureștenii de sloganul din Drumul Taberei: “În 3 ani aici VA FI stația TA de metrou!”. Nu-i nicio problemă însă, pentru că vreau să trec la a doua temă ca să-i stabilesc clar paternitatea. Am scris un articolul legat de retehnologizarea RADET, în care am zis că e eronat să existe subvenție la energia termică pentru săraci, când se poate reface rețeaua cu fonduri europene și să se obțină un preț rezonabil pentru toți, atât cei care locuiesc la bloc, cât și cei care stau la casă. Fiindcă nu de sprijin social e nevoie, ci de eficiență economică. 

E la fel ca atunci când discutăm de RATB, care dacă se transformă din regie autonomă, în societate pe acțiuni, un pas înainte ar fi acela de a se renunța la gratuitatea pentru pensionari. Iar transportul să se realizeze cu microbuze, care să vină foarte des și să plătească toți călătorii când se urcă.

Următoarea idee ar fi aceea că și pe inițiativa privind achiziția de locuințe de către Primăria Capitalei nu se poate pune neapărat eticheta de “socială”. Dacă e să analizăm în detaliu această speță, acum  ar fi momentul să se achiziționeze imobile, nu cum s-a văzut pe vremea lui Videanu, când prețurile se găseau la maximum. Și din câte în amintesc am și făcut o analiză în care menționam că soluția ca să nu se prăbușească prețul imobilelor e să se traseze benchmark cu ajutorul unor astfel de cumpărări. Mai ales că eliminarea subvenției la energia termică va avea tendința să ieftinească imobilele…

Melcii sunt niște ființe rapide, față de cei cu veleități de clasă conducătoare, care implementează proiecte. Dar nu asupra acestui aspect aș vrea să mă concentrez neapărat, ci să atrag atenția că la fel de importante precum locuințele sociale ar fi niște blocuri de parcare, ca să se elibereze și prima bandă de pe marile artere, cea de lângă trotuar unde staționează mașinile, nu doar ultima pe unde merge tramvaiul, care-i nevoie să coboare în subteran şi să se numească metrou.

Soluția nu e să fie amendați oamenii şi să le fie ridicate mașinile parcate neregulamentar, ci cu banii deja luați să se construiască blocuri pentru maşini sau parcări subterane. Și pasajele sunt, mai departe, o necesitate de prim rang într-un oraș cu ambiții europene, dar care are două treceri de cale ferată, pe unde merg trenuri ce transportă mai puțini oameni decât mașinile ce stau la barieră. Astfel de construcții urbanistice ar permite să se circule pe străzi continuu. Nu drumurile să rămână neutilizate când automobilele așteaptă la semafor.

Mai multe articole scrise de Ionuţ Bălan puteţi citi pe bloguluibalan.ro