Acesta a subliniat că încrederea pe care românii o au în sistemul de asigurări este afectată în special de calitatea serviciilor, care a scăzut în ultimii ani, şi poate fi recâştigată printr-o acţiune comună a jucătorilor de pe piaţa asigurărilor în această direcţie, care înseamnă o comunicare mai bună cu piaţa, în general.

Totodată, Bogdan Andriescu a spus că obligaţia de înscriere a comisionului de intermediere pe poliţa RCA creează confuzie în rândul clienţilor. ”În ultimii ani, clienţii au luat în calcul mai mult raportul calitate-preţ şi, astfel, s-au orientat către brokerii de asigurare, care le pot oferi cea mai bună soluţie, adaptată nevoilor de acoperire a riscurilor de care au nevoie. Un alt motiv este acela că brokerii reprezintă interesele clienţilor, negociază în numele lor cu asigurătorii şi le oferă cea mai bună soluţie de protecţie a riscurilor”, a subliniat el.

Potrivit președintelui UNSICAR, evoluţia aceasta a fost una naturală în sensul că, deşi piaţa românească de asigurări s-a contractat, brokerii au reprezentat alternativa pentru obţinerea celor mai bune termene şi condiţii de asigurare.

”Totuşi, într-un clasament al priorităţilor pentru români, asigurările se află pe ultimul loc. Din acest motiv, România ocupă ultima poziţie în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte banii cheltuiţi pe cap de locuitor, anual, pentru asigurări”, a adăugat el. (Sursa: Agerpres)