Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

EXCLUSIVITATE Președinte Ford Europa: „Piața va decide numărul de mașini asamblate la Craiova”

Autor: | | 0 Comentarii

Vicepreședinte al Ford Motor Company și președinte al diviziei europene, direct responsabil de uzina din Craiova, Steven Armstrong a dezvăluit într-un interviu acordat revistei Capital care este viziunea sa în privința viitorului uzinei de la Craiova și cum va fi poziționat pe piață SUV-ul EcoSport, singurul produs Ford „made in Romania”.

De la 1 ianuarie 2017, Steven Armstrong este preşedinte al Ford Europa. El îi este subordonat direct lui Jim Farley, vicepreşedinte executiv al grupului şi are ca principală ţintă impunerea programului One Ford menit să asigure o creştere profitabilă a grupului printr-o concentrare pe dezvoltarea de noi produse.

Cetăţean britanic, Armstrong a deţinut în trecut funcţia de preşedinte al Ford Brazilia pentru ca, în 2014, să devină şeful tuturor operaţiunilor Ford din America de Sud. A urmat revenirea în Europa unde a deţinut până anul trecut funcţia de director operaţional a diviziei.

Care este rolul uzinei de la Craiova în planul industrial Ford Europa?

Steven Armstrong: Faptul că am făcut o asemenea investiţie în industrializarea modelului EcoSport şi am ales Craiova pentru a produce acest vehicul destinat Europei demonstrează că uzina de aici este una cheie pentru Ford Europa. Au făcut o treabă foarte bună cu B-Max şi cu producţia de motoare. Acestea au contribuit enorm la succesul gamei noastre de vehicule. Uzina continuă să rămână competitivă şi vom produce aici maşini de o calitate foarte bună. Cred că uzina din Craiova are un viitor luminos ca parte a diviziei europene a Ford.

Roelant de Waard (n.n. - vicepreşedinte de marketing şi vânzări al Ford Europa) îmi spunea, la IAA Frankfurt 2017, că speră să depăşească 100.000 de unităţi EcoSport vândute pe an în 2018.  Credeţi că asta este posibil?

Steven Armstrong: Suntem foarte optimişti în privinţa SUV-ului EcoSport . Îl lansăm în segmentul de piaţă cu cea mai rapidă creştere din Europa. Chiar şi varianta anterioară a avut vânzări în creştere cu 15% în ultimul an. Nu vă pot spune cu exactitate la ce nivel al producţiei ne gândim pentru că acesta este influenţat de foarte mulţi factori, dar suntem optimişti şi convinşi că noul EcoSport va fi mai căutat de clienţi decât cel anterior.

Este lipede că doar cu EcoSport, nu puteţi atinge capacitatea instalată a uzinei. Credeţi că se va întâmpla asta în viitor?

Steven Armstrong: Atâta timp cât piaţa europeană va continua să crească şi vom respecta planul avem o bună oportunitate de a creşte vânzările şi, desigur, producţia. Prin urmare, piaţa va decide care va fi volumul de maşini asamblate la Craiova.

 

Totuşi, 100.000 de unităţi reprezintă doar o treime din capacitatea instalată a uzinei. Nu credeţi că uzina din România are nevoie de un al doilea sau chiar un al treilea produs?

Steven Armstrong: Uzina de aici are o capacitate mare. Ne-am ajustat producţia la cerere. Aşa cum am mai vorbit, continuăm să căutăm modalităţi de a aduce noi produse pentru a fi asamblate aici pentru a utiliza la maximum capacitatea uzinei şi numărul de angajaţi de la Craiova. Sunt optimist în privinţa viitorului.

Nu aţi anunţat încă preţul, dar acesta va fi, aproape sigur, mai mare decât cel al unor concurenţi importanţi precum Renault Captur, Peugeot 2008 sau Suzuki Vitara. Credeţi că noul model se va putea impune pe piaţă?

Steven Armstrong: În primul rând trebuie să comparaţi vechiul EcoSport cu cel nou pentru a vedea câte noutăţi aduce varianta produsă  acum doar la Craiova pentru piaţa Europeană. Acestea justifică preţul cu care vom vinde vehiculul. Maşina are tracţiune integrală, lucru pe care mulţi concurenţi nu îl oferă, are un nou motor diesel EcoBlue foarte performant şi cu emisii reduse. Este unul dintre cele mai bune dieseluri existente pe piaţă. În plus, motorul în trei cilindri, premiat de multe ori, va exista şi el în ofertă. Interiorul este complet regândit astfel încât să fie pe placul clienţilor europeni. Și modelul vechi era foarte bun, dar nu a «lovit» acolo unde îşi doresc clienţii europeni. Exteriorul este, de asemenea, foarte frumos. Aşa că am credinţa că am creat un produs care va plăcea europenilor şi va justifica preţul pe care îl vom cere. Trebuie să spun şi că varianta sportivă ST Line îl va poziţiona diferit faţă de concurenţi.

Este posibil ca în România să fie produs unul dintre cele 13 vehicule electrice sau hibride anunţate de Ford pentru următorii cinci ani?

Nu am anunţat locul producţiei pentru niciunul dintre acele vehicule. Și nu o pot face nici acum. Când vom stabili o strategie clară pentru acele modele ne vom uita către toate uzinele pe care le avem în Europa. Dar este prea devreme să discutăm acum dacă una dintre acele maşini va fi produsă la Craiova.

Citeşte şi: 

Roelant de Waard, Ford: Am lansat B-Max când monovolumele scădeau. EcoSport intră pe piaţă exact când segmentul său creşte puternic

Noul Ford produs la Craiova a fost dezvăluit astăzi potenţialilor clienţi FOTO-VIDEO

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro