Peter Hurley, s-a născut în Irlanda în 1968, iar în România a ajuns în aprilie 1994. Avea 26 de ani. În primii 15 ani a pus pe picioare două dintre cele mai cunoscute nume în marketing: Mercury Research şi Mercury Promotions. 

După 15 ani în publicitate, timp în care a promovat tot felul de bunuri către romani, a plecat din colectivul Mercury Promotions în 2009 pentru a promova România. “Am pornit în căutarea esenţei României, acel ceva care m-a făcut în primul rând să mă mut aici, în căutarea adevăratelor valori care stau la baza identităţii naţionale, a farmecului poporului”, susţine irlandezul. Pentru atingerea obiectivelor, Hurley a înfiinţat Asociaţia Interculturală de Tradiţii pentru a promova tradiţiile, obiceiurile şi obiectivele turistice din Săpânţa.

După experienţa din ţara noastră irlandezul a ajuns la următoarele concluzii: România este o ţară greu de înţeles, esenţa ţării se afla mai ales (dar nu numai) în zona rurală; există deja o oarecare conştiinţă la nivel naţională în ceea ce priveşte adevărată valoare a acestei civilizaţii rurale şi rolul ei în identitatea naţională, dar acum este în aşa de mare pericol, încât această conştiinţa va deveni general acceptată numai dupa ce va muri, cum s-a întamplat deja în ţările vestice, printre care şi Irlanda, este de părere Hurley.

În opinilia irlandezului, este esenţial să se creeze o comunitate în care se pot regăsi cei care vor să fie informaţi, şi mai ales cei care vor să se implice. El mai spun că doar în ultimii cinci ani a investit din resurse proprii circa 500.000 de euro, din care 250.000 de euro i-a folosit pentru organizarea unui festival local. Însă, acesta este nemulţumit că nu a primit niciun sprijin financiar nici din partea autorităţilor, nici din partea Comisiei Europene.