Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Infrastructura

Ponta despre Autostrada Transilvania: Bechtel a lucrat doi metri, i-am plătit doi metri

Autor: |

Premierul Victor Ponta a declarat aseară la un post de televiziune că proiectele de autostradă care vor fi demarate anul viitor sunt Craiova-Piteşti, Comarnic-Braşov şi Suplacu de Barcău-Borş.

În acest an, Compania de Drumuri nu a mai alocat bani către compania americană, astfel că din vara anului constructorul şi-a retras toate utilajele de pe şantier. La puţin timp după ce a preluat guvernarea, premierul Victor Ponta declara că  lucrările la Autostrada Transilvania trebuie finalizate pentru că "lucrurile bune începute şi oprite trebuie continuate".

Lucrurile s-au schimbat între timp, astfel că CNADNR a a tăiat fondurile pentru autostrada Transilvania. Aseară, Ponta a precizat că în acest an americanii de la Bechtel “au lucrat doi metri, i-am plătit doi metri”.

În vara acestui an, Ponta menţiona că este esenţial pentru România să aibă finalizată Autostrada Transilvania, iar lucrările să fie continuate fie de compania americană Bechtel, fie de un alt constructor.

"Consider că lucrurile bune începute în anii trecuţi şi oprite din diverse motive trebuie continuate. Eu văd că o autostradă care să lege Transilvania şi România de Europa este absolut necesară. Autostrada Transilvania trebuie finalizată, poate nu cu Bechtel, nu pot să mă pronunţ eu cine trebuie să lucreze, dar este esenţial pentru România să aibă această autostradă finalizată. Nu am înţeles niciodată de ce în România, când se construieşte o autostradă, se începe o bucată la mijloc, una în dreapta. În alte ţări se începe dintr-un loc şi se termină capătul celălalt", a spus Ponta.

Citiţi şi: CE AUTOSTRĂZI VOR FI INAUGURATE ÎN 2013 Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro, încheiat cu compania americană Bechtel pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri. După şapte ani de la lansarea proiectului, au fost finalizaţi doar 52 de kilometri.

Contractul cu Bechtel a fost renegociat în 2011, compania americană urmând să finalizeze doar două tronsoane din cele opt ale autostrăzii. Guvernul a avizat noul contract, care prevede reducerea costului aferent lucrării cu 50%, la 6,9 milioane euro/km, şi permite scoaterea la licitaţie a tronsoanelor încă neîncepute.

Bechtel va continua lucrările la tronsoanele Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii. Traseul autostrăzii mai cuprinde şase secţiuni însumând 297 kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro