Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Ploaie de discounturi combinate pe piaţa autoturismelor

Autor: | | 0 Comentarii

Prima de casare şi reducerile de preţ ale dealerilor vă pot scuti de plata unor sume de pånă la 4.000 de euro la achiziţionarea unui autoturism nou. În această vară, mai mult ca în oricare alta de pånă acum, comercianţii de maşini par decişi să facă oferte extrem de tentante clienţilor. Dacă luăm în calcul preţurile afişate pentru cele 23 de mărci prezente în programul de stimulare a înnoirii parcului naţional auto, avem în faţa ochilor un tablou bulversan

Prima de casare şi reducerile de preţ ale dealerilor vă pot scuti de plata unor sume de pånă la 4.000 de euro la achiziţionarea unui autoturism nou.

În această vară, mai mult ca în oricare alta de pånă acum, comercianţii de maşini par decişi să facă oferte extrem de tentante clienţilor. Dacă luăm în calcul preţurile afişate pentru cele 23 de mărci prezente în programul de stimulare a înnoirii parcului naţional auto, avem în faţa ochilor un tablou bulversant. Va fi foarte greu să alegeţi din noianul de oferte care mai de care mai tentante.

Faptul că aceste reduceri de preţ vin cu numai cåteva luni înainte de o scumpire a tuturor maşinilor, anunţată de tot mai mulţi producători auto, poate avea ca efect o creştere puternică a pieţei în această vară. De obicei, lunile din anotimpul cald nu erau considerate un sezon propice pentru vånzările de maşini, însă comportamentul clienţilor a început să se modifice în ultima perioadă, fapt ce a determinat comercianţii să dezvolte campanii de marketing tot mai agresive. Radu Cristian, directorul de marketing  şi comunicare al companiei Trust Motors, reprezentantul mărcii Peugeot pe piaţa din Romånia, a declarat pentru Capital că a ales această perioadă pentru a lansa o serie de oferte foarte tentante pentru clienţi deoarece „vånzările din anii precedenţi au înregistrat creşteri importante tocmai în această perioadă, acest lucru indicåndu-ne faptul că de un an şi jumătate comportamentul consumatorilor s-a schimbat.“

Declaraţia oficialului Peugeot este susţinută şi de evoluţiile înregistrate în raportul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile. Astfel, dacă luăm în calcul numai luna iulie a ultimilor ani, se poate observa că în 2007 numărul de autoturisme comercializate a atins 31.393 de unităţi, în creştere cu 3,5% faţă de luna iunie precedentă. Cu un an în urmă, situaţia a fost asemănătoare, în iulie 2006 fiind våndute 27.698 de autoturisme, cu aproape 18% mai multe decåt în iunie. Privind însă la vara lui 2005, situaţia se schimbă radical. În iulie erau comercializate numai 20.122 de unităţi, cu 14,2% mai puţine decåt în iunie 2005.

Conştienţi de impactul primei de casare asupra cotelor de piaţă, importatorii şi dealerii au pregătit cu mare atenţie campaniile din această perioadă. Spoturile TV şi machetele publicitare au devenit chiar mai frecvente decåt în luna decembrie, o perioadă pe care comercianţii de maşini o foloseau intens în urmă cu cåţiva ani pentru a-şi reduce stocurile.

Miza: ajustarea cotelor de piaţă

Reprezentanţii AutoItalia, importatorul Fiat, marcă prezentă în programul „Rabla“, consideră că „influenţa acestui program asupra cifrelor de vånzări ale companiei noastre nu poate fi decåt una pozitivă. Este un demers care se desfăşoară pe o perioadă limitată de timp, există mulţi ofertanţi, dar şi o cerere specifică, şi atunci este normal să existe şi competiţie. În acest caz, niciun importator nu poate neglija importanţa acestuia.“

Iulia Păun, specialist PR al reprezentantului Fiat, declară că „în ce ne priveşte, am avut întotdeauna campanii pe toată durata anului şi, în ultimii ani, mai ales în lunile de vară, care nu sunt nici pe departe atåt de lipsite de atractivitate pe cåt s-ar crede“.  Dovada atenţiei sporite acordată acestei perioade a anului de către AutoItalia este decizia de a repoziţiona preţul unuia dintre cele mai våndute vehicule Fiat. Modelul în trei volume Linea are de cåteva săptămåni un preţ nou, de 10.850 de euro (cu TVA inclusă), cu nu mai puţin de 1.700 de euro mai mic decåt la începutul lunii mai. O altă ofertă extrem de tentantă este aceea a dealerilor Renault, care menţin majoritatea ofertelor lunii iunie şi în iulie, în limita stocului disponibil. Pentru Megane Sedan, de exemplu, cumpărătorul beneficiază, conform importatorului Renault Romånia, de o reducere de preţ de 3.200 de euro, la care se adugă prima de casare de 800 de euro, ajungåndu-se la o scădere a preţului cu 4.000 de euro. Nici cei de la Peugeot nu se lasă mai prejos, punånd la dispoziţia clienţilor maşini cu reduceri semnificative de preţ, care în cazul modelelor 206 şi 407 ating şi 1.785 de euro. Şi pentru vehiculele Hyundai există oferte atractive. Modelul Accent în echipare Style cu propulsor de 1.4 litri are în această perioadă un preţ de pornire cu TVA de numai 9.508 euro, cu condiţia prezentării certificatului de radiere a unui vehicul intrat în programul „Rabla“.

Vara a devenit un sezon propice achiziţionării de maşini cu discounturi importante, însă provocarea cea mai dificilă pentru clienţi va fi aceea de a alege din mulţimea de oferte. Totuşi, trebuie ţinut cont şi de faptul că unii dealeri includ în oferte maşini noi care au fost produse în 2007, valoarea de revånzare a acestora fiind sensibil mai mică.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

18 octombrie 2017

Un tronson de autostradă urmează să fie inaugurat

Transporturi si Infrastructura

16 octombrie 2017

Investiţii de miliarde pe calea ferată

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro