Transporturi si Infrastructura

Piaţa online a biletelor de avion vede o creștere de 30% în 2011

Autor: Ana-Maria Smădeanu | luni, 20 decembrie 2010 | 1 Comentarii |

Primii trei jucători de pe piața biletelor de avion online au vândut peste 80.000 de bilete în primele 11 luni ale anului. Competiția se încinge și nu este exclus ca, spre finele anului viitor, să asistăm la o schimbare de lider.

Dacă în 2009 piața era disputată între Paravion și Vola, anul acesta, odată cu venirea eSKY, competiția a devenit aprigă. Paravion a rămas liderul segmentului, dar face faţă din ce în ce greu asaltului celor doi rivali. În primul an de la intrarea în România, compania eSKY.ro, prezentă și pe piața poloneză și pe cea bulgară, a vândut aproximativ 30.000 de bilete, cu o valoare medie de 114 euro în cazul biletelor low-cost, res­pectiv de 226 de euro pentru cursele de linie. Cele mai multe bilete vândute au fost cu destinația Lon­dra, Madrid și Roma. „Față de Bul­ga­ria, piața româ­neas­că este mult mai dezvoltată, atât din punctul de ve­de­re al penetrării in­ter­netului, cât și al com­pe­ti­ției pe seg­men­tul online tra­vel. Însă, față de Polonia, piața este modestă“, declară Ma­rius Turbatu, director general al eSKY. El a mențioat că segmentul călătoriilor de afaceri este nesemnificativ față de cel din Polonia, dar comparabil cu cel din Bulgaria. Pentru primul an de activitate, cifra de afaceri estimată a eSKY este de cinci milioane de euro. „Pentru anul viitor, avem în plan creșterea cifrei de afaceri cu până la 30%. Avem în vedere, pentru următoarele 12-18 luni, creșterea cotei de piață până la poziția de lider pe segmentul serviciilor turistice online“, mai spune Marius Turbatu, menționând că, în 2011, va lansa și alte servicii, precum asigurările de călătorie, rezervări hoteliere și pachete de vacanță. Optimism pe linie pentru 2011 Practic, în doar 11 luni, noul venit pe piață a vândut cât liderul Paravion, care însă a avut o valoare medie a biletului achiziționat de 250 de euro. Potrivit informațiilor furnizate de către Paravion, cele mai cerute destinații au fost Barcelona, Madrid și Londra. „Pentru 2011, ne propunem o creștere cu 30% a vânzărilor de bilete online, precum și consolidarea po­zi­ției de lider pe această piață“, anunţă Remus Vișan, director general adjunct al companiei. „Paravion este singurul site în limba română care permite rezervarea și achiziționarea biletului de avion pentru călătorii în aceeași zi“, subliniază acesta. La rândul său, Vola, cel mai puternic competitor al Paravion, a vândut peste 20.000 de bilete de avion, la un preț mediu de 231 de euro pe tichet. „Este o creștere foarte bună, luând în calcul faptul că, pe toată perioada anului trecut, am vândut 17.000 de bilete“, afirmă Daniel Truică, directorul general al companiei. „La anul, vom continua să creștem datorită investițiilor continue în platforma tehnologică pe care o folosim. Însă, cel mai important obiectiv pe care-l avem este să ne diversificăm serviciile și să devenim un adevărat «one stop shop» pentru produse turistice“, adaugă acesta. Truică menționează că în această vară compania a lansat pachete turistice, iar pentru primul semestru din 2011 va mai lansa un produs nou. „În primul trimestru al anului viitor vom lansa funcționalități unice pentru piața de turism online din România“, anunță managerul, fără a oferi detalii. Cifra de afaceri estimată a Vola pentru 2010 este de șase milioane de euro. Cu ochii după posibile achiziții Pentru 2011, specialiştii anunţă o stabilizare a structurii pieţei, fără mişcări semnificative.  „Din punctul meu de vedere, nu mai există companii care să prezinte interes pentru un investitor, fie el fond de investiții, fie jucător din industrie“, consideră Daniel Turică. „Urmărim ce se întâmplă pe piață pentru că suntem interesați de achiziții, însă deocamdată nu am identificat nimic atractiv, eventual luăm în calcul o extindere pe piețele vecine“, conchide acesta. Se poate spune, așadar, că pentru piața rezervărilor biletelor online, 2010 a fost un an bun și se pare că urmează un altul și mai bun. Nu mai rămâne decât să sperăm că și economia în ansamblul ei își va reveni.


Pentru 2011, ne propunem o creștere cu 30% a vânzărilor de bilete online, precum și consolidarea poziției de lider pe această piață.
Remus Vișan, Paravion


Avem în vedere, pentru urmă­toarele 12-18 luni, creșterea cotei de piață până la poziția de lider pe segmentul serviciilor turistice online.
Marius Turbatu, eSKY



230
de euro este valoarea medie a unui bilet de avion vândut în acest an pe portalurile de profil din România

EVZ

Unica

Elle

Ziare.com

dz

Adevarul

Click

Animal Zoo

Transporturi si Infrastructura

28 iulie 2014

Cursa București-Torino, redeschisă la Blue Air

Transporturi si Infrastructura

28 iulie 2014

Ryanair şi-a crescut profitul cu 152% în T2

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.