CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Piaţa online a biletelor de avion vede o creștere de 30% în 2011

Autor: |

Primii trei jucători de pe piaţa biletelor de avion online au vândut peste 80.000 de bilete în primele 11 luni ale anului. Competiţia se încinge şi nu este exclus ca, spre finele anului viitor, să asistăm la o schimbare de lider.

Dacă în 2009 piaţa era disputată între Paravion şi Vola, anul acesta, odată cu venirea eSKY, competiţia a devenit aprigă. Paravion a rămas liderul segmentului, dar face faţă din ce în ce greu asaltului celor doi rivali. În primul an de la intrarea în România, compania eSKY.ro, prezentă şi pe piaţa poloneză şi pe cea bulgară, a vândut aproximativ 30.000 de bilete, cu o valoare medie de 114 euro în cazul biletelor low-cost, res­pectiv de 226 de euro pentru cursele de linie. Cele mai multe bilete vândute au fost cu destinaţia Lon­dra, Madrid şi Roma. „Faţă de Bul­ga­ria, piaţa româ­neas­că este mult mai dezvoltată, atât din punctul de ve­de­re al penetrării in­ter­netului, cât şi al com­pe­ti­ţiei pe seg­men­tul online tra­vel. Însă, faţă de Polonia, piaţa este modestă“, declară Ma­rius Turbatu, director general al eSKY. El a menţioat că segmentul călătoriilor de afaceri este nesemnificativ faţă de cel din Polonia, dar comparabil cu cel din Bulgaria. Pentru primul an de activitate, cifra de afaceri estimată a eSKY este de cinci milioane de euro. „Pentru anul viitor, avem în plan creşterea cifrei de afaceri cu până la 30%. Avem în vedere, pentru următoarele 12-18 luni, creşterea cotei de piaţă până la poziţia de lider pe segmentul serviciilor turistice online“, mai spune Marius Turbatu, menţionând că, în 2011, va lansa şi alte servicii, precum asigurările de călătorie, rezervări hoteliere şi pachete de vacanţă. Optimism pe linie pentru 2011 Practic, în doar 11 luni, noul venit pe piaţă a vândut cât liderul Paravion, care însă a avut o valoare medie a biletului achiziţionat de 250 de euro. Potrivit informaţiilor furnizate de către Paravion, cele mai cerute destinaţii au fost Barcelona, Madrid şi Londra. „Pentru 2011, ne propunem o creştere cu 30% a vânzărilor de bilete online, precum şi consolidarea po­zi­ţiei de lider pe această piaţă“, anunţă Remus Vişan, director general adjunct al companiei. „Paravion este singurul site în limba română care permite rezervarea şi achiziţionarea biletului de avion pentru călătorii în aceeaşi zi“, subliniază acesta. La rândul său, Vola, cel mai puternic competitor al Paravion, a vândut peste 20.000 de bilete de avion, la un preţ mediu de 231 de euro pe tichet. „Este o creştere foarte bună, luând în calcul faptul că, pe toată perioada anului trecut, am vândut 17.000 de bilete“, afirmă Daniel Truică, directorul general al companiei. „La anul, vom continua să creştem datorită investiţiilor continue în platforma tehnologică pe care o folosim. Însă, cel mai important obiectiv pe care-l avem este să ne diversificăm serviciile şi să devenim un adevărat «one stop shop» pentru produse turistice“, adaugă acesta. Truică menţionează că în această vară compania a lansat pachete turistice, iar pentru primul semestru din 2011 va mai lansa un produs nou. „În primul trimestru al anului viitor vom lansa funcţionalităţi unice pentru piaţa de turism online din România“, anunţă managerul, fără a oferi detalii. Cifra de afaceri estimată a Vola pentru 2010 este de şase milioane de euro. Cu ochii după posibile achiziţii Pentru 2011, specialiştii anunţă o stabilizare a structurii pieţei, fără mişcări semnificative.  „Din punctul meu de vedere, nu mai există companii care să prezinte interes pentru un investitor, fie el fond de investiţii, fie jucător din industrie“, consideră Daniel Turică. „Urmărim ce se întâmplă pe piaţă pentru că suntem interesaţi de achiziţii, însă deocamdată nu am identificat nimic atractiv, eventual luăm în calcul o extindere pe pieţele vecine“, conchide acesta. Se poate spune, aşadar, că pentru piaţa rezervărilor biletelor online, 2010 a fost un an bun şi se pare că urmează un altul şi mai bun. Nu mai rămâne decât să sperăm că şi economia în ansamblul ei îşi va reveni.


Pentru 2011, ne propunem o creştere cu 30% a vânzărilor de bilete online, precum şi consolidarea poziţiei de lider pe această piaţă.
Remus Vişan, Paravion


Avem în vedere, pentru urmă­toarele 12-18 luni, creşterea cotei de piaţă până la poziţia de lider pe segmentul serviciilor turistice online.
Marius Turbatu, eSKY



230
de euro este valoarea medie a unui bilet de avion vândut în acest an pe portalurile de profil din România

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

04 decembrie 2016

Cioloş: Autostrada Piteşti-Sibiu ar trebui să fie gata până în 2021

Transporturi si Infrastructura

02 decembrie 2016

TRANSALPINA, închisă între Novaci și Rânca

Transporturi si Infrastructura

02 decembrie 2016

Circulaţie îngreunată de ninsoare pe autostrada Sibiu - Deva

Transporturi si Infrastructura

02 decembrie 2016

TED Talks: Cum ar arăta o lume fără șoferi?

Transporturi si Infrastructura

29 noiembrie 2016

Homor: O mare parte dintre contractele de deszăpezire au fost semnate

Transporturi si Infrastructura

29 noiembrie 2016

Noi licitații pentru tronsonul Suplacu de Barcău - Borş

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii