Piața de călătorii și turism este una dintre cele mai dinamice la nivel global, atât din punct de vedere al ritmului de dezvoltare al pieței, cât și al tehnologiilor IT utilizate. Potrivit studiului realizat de IATA (International Air Transport Association), în anul 2012 s-au înregistrat 2,98 miliarde de călători ai companiilor aeriene, iar în 2017 se estimează că se vor înregistra peste 3,91 miliarde de călători. De asemenea, se apreciază că piața de călătorii și turism va înregistra peste 7.680 miliarde euro în 2023 (estimarea se bazează pe o creștere medie anuală de 4,4%).

„Tehnologiile Web 2.0 și mobile au accelerat schimbările care se produc în economie. Modele noi de afaceri apar foarte rapid și pot schimba radical modul în care sunt realizate afacerile în anumite domenii.  Acest lucru s-a produs și în industria de călătorii și turism, unde mare parte din business a fost transferat în zona de web și mobilitate”, a declarat Robert Komartin, General Manager – Amadeus Romania. Amadeus este pregătită cu o nouă gamă de soluții capabile să răspundă provocărilor din acest domeniu. Noile produse Amadeus sunt bazate pe tehnologii Web și de cloud computing, oferind companiilor posibilitatea de a se alinia la cele mai noi tehnologii din domeniu."

Una dintre concluziile studiului  „Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow’s travellerseste că tehnologia va juca un rol crucial în modelele de afaceri specifice industriei de călătorii și turism. Se estimează că în următorii ani, 80% din populația globului va dispune de telefoane inteligente. Mai mult de 50% dintre călătorii viitorului vor realiza fluxul specific rezervărilor (de la informarea privind călătoria la rezervarea și plata efectivă) folosind serviciul Web.

„Amadeus a evoluat de la un GDS pe zona aeriană, la un sistem <<one stop shop>> pentru tot ce înseamnă rezervări. Astfel, astăzi am prezentat soluția Content Rail (care permite rezervările pentru căile ferate) și soluția Amadeus Hotels Plus (un foarte puternic agregator și sistem de rezervări pe zona hotelieră). De asemenea, din această lună este disponibil în România și un sistem de rezervări pentru transferul de la aeroport. În acest mod, ne dorim să acoperim tot ce înseamnă rezervări, iar sistemele noastre oferă deja acces centralizat la toate aceste componente”, a concluzionat Robert Komartin.

Amadeus România a organizat recent evenimentul tradițional anual „Amadeus Solutions and Customer Support Forum 2015". În cadrul evenimentului, au fost prezentate noile soluții din zona Global Distribution System (GDS) și de travel management, soluții care adresează atât agențiile de turism, cât și alte companii locale din diferite domenii și a fost prezentat și noul parteneriat Amadeus – Blue Air, care a permis integrarea sistemului de rezervări Amadeus cu cel al companiei aeriene. În acest mod, agențiile de turism și companiile au acces direct din sistemele Amadeus la zborurile Blue Air.