Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Media

Piaţa de publicitate va atinge valoarea de 459 milioane de euro în 2018. Online-ul va creşte până la 82 milioane de euro

Autor: | | 0 Comentarii

Agenția Initiative estimează că piața de media din România a crescut cu 11% anul acesta, iar în 2018 se va majora cu 13%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book. Această evoluție depășește ușor prognoza realizată la lansarea raportului, în luna iunie, când agenția anticipa o creștere de 10% în 2017.

Astfel, piaţa de media din România este aşteptată să atingă valoarea de 407 milioane de euro anul acesta, respectiv 459 milioane de euro în 2018.

Investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o nouă evoluţie spectaculoasă în 2017, de 12% comparativ cu 2016, până la valoarea de 268 de milioane de euro. Cea mai mare rată de creştere o înregistrează piaţa radio, de 15% vs. 2016, până la valoarea de 23 de milioane de euro. Digitalul îşi continuă dezvoltarea, estimându-se că va atinge valoarea de 72 de milioane de euro anul acesta, cu 12% mai mult decât în 2016. De asemenea, a fost un an bun şi pentru piaţa de OOH, care ajunge la 29 milioane de euro în 2017, cu 5% mai mult decât în 2016. În schimb, publicitatea în presa tipărită îşi continuă evoluţia negativă, print-ul fiind singurul canal care scade anul acesta, cu 5% faţă de 2016, ajungând la 13,5 milioane euro.

Pentru 2018, agenţia Initiative estimează noi creşteri pentru TV (+15%, până la 309 milioane de euro), online (+13%, până la 82 milioane de euro), radio (+10%, până la 26 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 31 milioane de euro), în timp ce print-ul va continua să scadă tot cu aproximativ 5%.

În ceea ce priveşte cotele de piaţă ale acestor canale, în funcţie de veniturile nete din publicitate estimate pentru 2018, TV-ul va avea 67% (vs. 66% în 2017), digitalul – 18%, OOH – 7%, radio – 6%, iar print-ul – 2%.

La nivel global, incertitudinile determinate de evenimentele politice şi economice din mai multe pieţe importante (Brexit, noua preşedinţie din SUA, alegerile din Germania şi Franţa) au adus mai mult pragmatism în prognozele privind evoluţia pieţei de media. Astfel, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte Initiative, investiţiile nete în publicitate au crescut anul acesta cu 4,1% şi se vor majora cu 5,2% în 2018. Online-ul şi TV-ul continuă să domine piaţa de media globală, cu cote de 41%, respectiv 35% în 2017. În 2018, TV-ul va scădea la o cotă de 34%, în timp ce digitalul va creşte la 44%. Rata de creştere cea mai accelerată va fi pentru digital (+13,4%), urmat de OOH (+3%) şi TV (+2,5%), fiind prognozate şi scăderi pentru radio (-1,8%) şi print (-10%).

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. 

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro