Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Piata Auto

Piața autoturismelor noi va depăși în acest an pragul de 100.000 de unități

Autor: | | 0 Comentarii

Comercianții români de autoturisme de așteaptă ca în acest an creșterea medie a pieței să fie de circa 15%, mizând pe creșterea economică, ușoara relaxare a finanțării, înnoirea flotelor deținute de companii și maturizarea dealerilor și a clienților.

Primele şase luni ale lui 2017 au adus o creştere importantă a vânzărilor şi înmatriculărilor de autoturisme noi în ciuda eliminării timbrului de mediu şi a modificărilor imprevizibile ale legislaţiei şi sistemului de taxare. Dacă la finalul anului trecut raportul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arăta o creştere cu 16,95% a înmatriculărilor de autoturisme noi până la 94.919 unităţi, în acest an este de aşteptat ca statistica să indice la finalul lui decembrie o majorare cu peste 15% a pieţei fapt ce va duce, într-un scenariu moderat, la înmatriculări de minimum 105.000 – 110.000 de unităţi. „Pentru a înţelege de ce piaţa auto creşte astăzi, trebuie să ne uităm şi la ce s-a întâmplat în trecut. Să nu uităm că în anii 2007 şi 2008 media de vânzări pentru autoturisme în Romania a fost de circa 300.000 unităţi/an. Dacă discutăm despre înmatriculări, constatăm că la finalul lui 2016 aceeaşi piaţă se situa în jurul valorii de 95.000 unităţi. Deci ne aflăm la doar o treime din media celor mai buni ani ai pieţei auto. Principalii factori care au influenţat majorarea pieţei sunt creşterea economică, uşoara relaxare a finanţării, învechirea parcului maşinilor de companie, ritmul mai alert de înnoire a modelelor şi gamelor de produse, ofertele integrate care conţin şi pachete de întreţinere, profesionalismul şi pragmatismul  anumitor importatori şi reţele de distribuţie”, a declarat pentru Capital, managerul-coordonator al importatorilor auto din cadrul grupului Țiriac, Mihai Ivănescu. Conform oficialului, „intervalul cuprins între 105.000 şi 110.000 de unităţi înmatriculate definiv pentru sfîrşitul lui 2017 pare în acest moment ţinta ponderată spre care se îndreaptă piaţa. Creşterea s-ar situa astfel în jurul valorii de 15%”.

 

Pe o creştere a pieţei la finalul anului mizează şi managerul general al BMW România, Wolfgand Schulz: „Piaţa automobilelor din România  este în continuare extrem de volatilă în principal din cauza schimbărilor constante ale taxelor şi politicii fiscale. Cu toate acestea, având în vedere nivelul scăzut al motorizării, există suficient loc pentru îmbunătăţirea şi creşterea pieţei. Pentru a înţelege motivele dezvoltării pieţei şi noile modele de afaceri ne uităm spre Occident şi, de asemenea, către pieţele vecine. De exemplu, o tendinţă majoră este trecerea la programe de finanţare bazate pe valori reziduale. De aceea noi am dezvoltat programul BMW Select, care înseamnă aproape 10% din totalul contractelor semnate de BMW Financial Services anul acesta, de trei ori mai mult decât în ​​2016. Ne aşteptăm ca serviciile mai bune să devină un diferenţiator tot mai puternic pe piaţă”.

 

Românii preferă SUV-uri şi crossovere

Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că, pe lângă majorarea accelerată a pieţei, se schimbă şi comportamentul de consum al românilor care achiziţionează maşini noi. Astfel, dacă în vara lui 2013, segmentul SUV ocupa doar 20,53% din piaţă, la finalul primului semestru din acest an el a atras 25,74% din totalul clienţilor. În acelaşi timp, cel mai mare segment al pieţei româneşti, cel al maşinilor compacte (C), a scăzut de la 44,41% din piaţă până la 41,22%. „În acest an toate segmentele cresc, într-o proporţie mai mică sau mai mare, românii rămânând totuşi mari iubitori de maşini Crossover şi SUV, poate cele mai dorite azi. Tot atât de adevărat este şi că toţi producătorii majori au în portofoliu acum astfel de maşini într-o gamă extinsă. Faţă de acum 15 ani, situaţia e modificată radical, nu doar din punct de vedere al ofertei, ci şi din cel al migrării de la berline catre maşinile cu veleităţi 4x4 (cu arhitectură de Crossover sau SUV),  mai ales în segmentele premium.  Printre trenduri se observă cu preponderenţă o tendinţă a persoanelor fizice de a achita vehiculele «cash», iar a celor juridice de a apela la creditare”, explică Mihai Ivănescu, cel care coordonează importatorii mărcilor Jaguar, Land Rover, Hyundai şi Mitsubishi. El este de părere şi că „preţul rămâne un element decizional important în momentul achiziţiei şi se face remarcată apetenţa românilor pentru negociere.  Există însă o  mentalitate a multor clienţi care consideră că în România preţurile trebuie să fie neapărat mai mici decât în altă parte. Aici intervine soliditatea şi profesionalismul reţelei de vânzări care trebuie să îi explice clientului că acesta cumpără o maşină (cu tot ceea ce poate oferi aceasta din punct de vedere tehnologic, constructiv şi post-vanzare ) şi nu un preţ. Discounturile atrag uneori clienţii, în special pe cei din categoria «vânători de discount-uri», dar aici fiecare trebuie să vadă cât de real este discount-ul şi dacă tipul de maşină oferit cu preţ redus îl reprezintă şi este conform nevoilor sale”.

 

Tot la capitoul tendinţe trebuie inclusă şi informarea tot mai bună a clienţilor. Astfel, dacă în urmă cu 10 – 15 ani, detalii importante precum valoarea de revânzare sau costul total de utilizare erau foarte rar pomenite de clienţi atunci când achiziţionau un vehicul nou, în ultimii ani întrebările pe această temă par a da tot mai multe bătăi de cap dealerilor. Totuşi, aceste teme care dezvăluie maturizarea clienţilor şi înţelegerea corectă a avantajelor şi dezavantajelor de a deţine un anumit model, rămân informaţii- cheie puţin înţelese de români.

Maşinile electrice, doar un deziderat

Tot mai interesaţi de autoturismele „verzi“ (electrice şi hibride), clienţii români sunt încă departe de a intra în hora curentului „eco”. Vehiculele cu propulsie electrică sau hibridă au o pondere de 1,7% din totalul livrărilor realizate în primele şase luni ale lui 2017. Chiar dacă volumele sunt foarte mici, creşterile sunt importante (cele electrice +197,1% şi cele hibride +194,6%) şi arată faptul că există un potenţial important de creştere al acestei categorii de autoturisme care, stimulată prin subvenţii, poate realiza volume importante contribuind astfel la reducerea poluării generate de traficul auto.

 

„Programul «Rabla Plus» a asigurat un impuls puternic pentru maşinile electrice şi hibride. Nu este vorba numai despre avantajul preţului de achiziţie, ci şi de generarea unei dezbateri puternice despre dezvoltarea pieţei acestor maşini în viitor. Noi, de exemplu, avem o ofertă foarte competitivă. Chiar şi fără bonificaţiile oferite de stat BMW i3 rămâne unul dintre cele mai bune modele ale noastre când vine vorba de costul total de deţinere, în timp ce maşinile hibride de tip «plug-in», situaţie unică pe piaţă, sunt oferite cu un preţ similar celui al maşinilor de aceeaşi putere alimentate cu benzină şi sunt chiar mai ieftine decât cele diesel”, menţionează şeful BMW România. Acelaşi program „Rabla Plus” este considerat şi de Mihai Ivănescu principalul factor de creştere al pieţei maşinilor „verzi”. „Deocamdată, creşterea vânzărilor e legată în principal de programul «Rabla Plus», masinile hibride şi electrice fiind tributare infrastructurii de încărcare, aflată în prezent la un nivel mult prea redus. Presiunea va trebui să vină din ambele părţi, pentru că, fără maşini de acest tip pe stradă, nici nu va exista o pârghie care să pună eficient în mişcare instituţiile şi companiile interesate de dezvoltarea infrastructurii”, este de părere oficialul grupului Țiriac.

 

Deşi consideră programul guvernamental de susţinere a achiziţiilor de maşini electrice şi hibride cât se poate de util în acest moment, Wolfgand Schulz, managerul general al BMW România, atrage atenţia asupra unei eventuale prelungirii nejustificate a acestuia aşa cum se întâmplă în cazul variantei „Rabla Clasic” destinată maşinilor convenţionale: „«Rabla Plus» a generat şi o perturbare majoră a pieţei. Având în vedere subvenţia importantă, este necesar să avem un plan multianual foarte clar. Și trebuie să începem o discuţie despre modul în care, pe termen mediu, să planificăm reducerea şi, ulterior, eliminarea subvenţiei pentru a nu crea o dependenţă a pieţei de sprijinul statului şi, mai mult chiar, pentru a evita colapsul vânzărilor în cazul unei opriri bruşte a programului”.

45.008

autoturisme au fost înmatriculate în prima jumătate din acest an, cu 27% mai multe decât în perioada similară din 2016.

50,4%

dintre autoturismele vândute în 2017 au propulsoare alimentate cu benzină, spre deosebire de anul trecut când acestea ocupau doar 47,4% din piaţă.

878

de maşini electrice şi hibride au fost comercializate în primul semestru din 2017, în creştere de la 276 în aceeaşi perioadă a anului trecut.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro