Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Romania in 2018

Peste 150 km de autostradă și licitații de miliarde euro

Autor: | | 3 Comentarii

Infrastructura din România, cea mai slab dezvoltată din Europa, a ajuns într-un punct critic, conform celor mai recente statistici ale Eurostat. Când vine vorba de acest capitol, autostrăzile reprezintă cel mai sensibil subiect pentru români. În ultimii doi ani s-au promis peste 170 km, iar în realitate am beneficiat de numai 15 km de șosea la patru benzi. Pe calea ferată, șantiere de miliarde de euro trebuiau terminate în 2015, iar după doi ani de întârzieri suntem la sub 90% grad de finalizare. Nici la capitolul transport subteran nu stăm mai bine. Metroul, care trebuia să circule încă din 2014 în Drumul Taberei, nu va fi gata nici în acest an, iar legătura Capitalei cu aeroportul Otopeni abia a fost pusă pe tapet de Guvern.

Astfel, în ultimii trei ani putem observa că autostrăzile, calea ferată modernizată şi metroul au rămas un vis frumos, zugrăvit pe hărţile oficialilor Ministerului Transporturilor. Astăzi, România are 748 de kilometri de autostradă. Autorităţile promit că până la 1 decembrie, când vom celebra Centenarul Marii Uniri, vom ajunge la 1.000 de kilometri de şosea la patru benzi. Mai exact, oficialii MT şi cei din cadrul CNAIR au calculat că, în următoarele 12 luni, aproximativ 156,7 km de autostradă se vor inaugura în România. Aici, guvernanţii au luat în calcul cele patru tronsoane de autostradă între Sebeş şi Turda, intrarea în Capitală a tronsonului autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, o porţiune din autostrada Transilvania şi ultimele două loturi din Lugoj – Deva. Totodată, anul acesta ar putea începe construcţia capetelor autostrăzii Comarnic – Braşov şi a centurilor oraşelor Comarnic şi Buşteni. Pare greu de crezut că până la finele anului Felix Stroe şi conducerea CNAIR vor reuşi să taie panglici pentru 156,7 kilometri. Chiar şi Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia că estimarea ministrului“ este „complet iresponsabilă, o minciună gogonată şi o dezinformare grosolană“, arătând că ar putea fi terminaţi doar aproximativ 83,6 kilometri, din care să fie utilizaţi numai 63 de kilometri de autostradă.

Sibiu-Piteşti, abia în 2023

Un proiect amânat de un deceniu, autostrada Sibiu-Piteşti, singurul lot aflat pe Coridorul IV unde nu se execută lucrări, se află în licitaţie. La începutul acestui an, oficialii CNAIR urmează să anunţe firmele care se vor ocupa de proiectarea şi construcţia loturilor 1 şi 5 din cea mai aşteptată autostradă pentru români. Cu un cost de 3,3 miliarde de euro, autostrada Sibiu-Piteşti va închide Coridorul Pan-European, Constanţa-Bucureşti -Piteşti-Sibiu-Deva-Timişoara-Arad. Cei aproximativ 123 km de autostradă, care vor traversa Carpaţii ar putea fi gata cel mai devreme în 2023.

În acest an, oficialii CNAIR gestionează licitaţii pentru proiecte în valoare totală 4 miliarde de euro. Pe lângă loturile 1 şi 5 din autostrada Sibiu-Piteşti, proiecte evaluate la peste 500 milioane euro, o altă licitaţie importantă este pentru noua Autostradă de Centură a Capitalei. Alte proiecte importante gestionate de CNAIR sunt: reproiectarea şi relicitarea celor aproximativ 60 de kilometri ai autostrăzii Suplacu de Barcău – Borş, desemnarea câştigătorilor licitaţiei pentru construcţia celor 4 loturi ale drumului expres Craiova- Piteşti. Totodată, în perioada următoare, este aşteptată decizia Ministerului Transporturilor referitoare la proiectul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat la finele anului trecut că şi-a propus ca în 2018 să lanseze procedurile de achiziţie publică pentru proiectarea şi construcţia autostrăzilor Iaşi - Tg. Mureş, Iaşi - Ungheni şi drumul de mare viteză Paşcani - Siret şi a legăturii Paşcani-Bacău, pe coridorul 9 Pan-European. Pe lista investiţiilor CNAIR se află şi Autostrada Iaşi -Tg. Mureş (A8 - MONTANA, Târgu Mureş - Ditrău - Tg Neamţ - Iaşi Ungheni).

 

Care este soarta căii ferate Braşov-Sighişoara

În contextul noului buget general consolidat al Ministerului Transporturilor pe acest an, de 9,132 miliarde de lei, pare greu de crezut că şantierele de cale ferată vor fi duse la bun sfârşit având în vedere că pentru sectorul feroviar au fost alocaţi la capitolul investiţii doar 1,33 miliarde de lei. Cu aceşti bani CFR SA ar trebui să finalizeze lucrările de modernizare a căii ferate Sighişoara - Simeria şi să demareze lucrările de reabilitare a sectorului CF aflat între Simeria şi Arad, respectiv finanţarea celor patru proiecte în valoare de circa 1,8 miliarde de euro. În prezent, cei aproximativ 180 km de cale ferată, între Sighişoara şi Simeria sunt finalizaţi în proporţie de aproximativ 85%. Tot pe Coridorului IV feroviar, Ministerul Transporturilor, prin CFR SA, gestionează proiectul de reabilitare a tronsonului feroviar Braşov - Sighişoara şi a secţiunii Predeal - Braşov.

Printre investiţiile menţionate la capitolul feroviar, oficialii de la Transporturi au pus pe tapet şi electrificarea tronsonului Cluj - Episcopia Bihor. Un alt proiect tărăgănat în ultimii ani este reabilitarea podului de la Grădiştea şi modernizarea liniei Bucureşti – Giurgiu - Frontiera cu Bulgaria, linie închisă din anul 2005 din cau­za inundaţiilor.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.