CITEŞTE ŞI

Timp liber

Pavilionul României la Expo Shanghai, încă un măr otrăvit

Autor: |

Cu un buget de 6,5 milioane de euro, din care 40% pentru un proiect arhitectural realizat de o firmă de marketing şi mai puţin de 5% pentru promovarea schimburilor comerciale, România participă la cea mai mare expoziţie mondială din istorie. Pentru prima oară de când participă la expoziţiile mondiale (nelipsită fiind de la vreuna din cele şase care au avut loc în ultimele două decenii), România va avea, anul acesta, un pavilion propriu, performanţă la care au acces doar o cinc

Cu un buget de 6,5 milioane de euro, din care 40% pentru un proiect arhitectural realizat de o firmă de marketing şi mai puţin de 5% pentru promovarea schimburilor comerciale, România participă la cea mai mare expoziţie mondială din istorie.

Pentru prima oară de când participă la expoziţiile mondiale (nelipsită fiind de la vreuna din cele şase care au avut loc în ultimele două decenii), România va avea, anul acesta, un pavilion propriu, performanţă la care au acces doar o cincime din cele circa două sute de state participante. Aceasta, întrucât, potrivit oficialilor români implicaţi, prezenţa la Expo Shanghai reprezintă „cel mai mare efort de promovare externă a României de după 1990“. Ovidiu Silaghi, responsabil cu promovarea  Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) la Shanghai, precizează că „în acest moment, pavilionul este finalizat în proporţie de 90%, iar la sfârşitul lunii februarie se vor încheia lucrările de construcţie“, urmând ca în martie-aprilie să fie instalate şi testate echipamentele audio-vi­deo-lumini-mul­timedia. Scopul acestei desfăşurări de forţe? „În primul rând, expoziţiile mon­­diale reprezin-tă, prin excelenţă, acţiuni de diplomaţie publică. Partea economică reprezin­tă, oarecum, o componentă se­cundară“, declara Ferdi­nand Nagy, comisar general pen­tru expoziţii mon­diale din Ministerul Afacerilor Ex­terne (MAE), postului public de radio.

Astfel, în ciuda sumei puse în joc, de 27 de milioane de lei (un calcul cinic arată că este vorba de un buget de 130 de ori mai mare decât ajutorul alocat de statul român Republicii Haiti), „fondurile nu prea sunt menite promovării economice, iar din discuţiile cu restul ministerelor am remarcat că majoritatea nu au nicio sumă prevăzută pentru acest eveniment“, spune Gabriel Ghelmegeanu, preşedintele Camerei de Comerţ România – China. „Aşa că ne-am asumat noi, împreună cu CCIR, promovarea economică. Aşteptările de pe urma acestui eveniment? Să facem măcar un pas mic spre colaborarea comercială dintre cele două ţări, să marcăm sfârşitul celor opt ani de promisiuni ale guvernanţilor fără niciun rezultat practic“. De remarcat că, deşi mai sunt mai puţin de trei luni până la lansarea Expo Shanghai, autorităţile nu cunosc nici numele, nici numărul companiilor care se vor promova la standul României.

Unde s-au dus, aşadar, banii? În mare, spre proiectarea şi ridicarea pavilionului. În septembrie 2008, MAE a lansat o „bursă de idei“ pentru realizarea conceptului. Conform planului ministerului, premiul competiţiei, de 10.000 de eu­ro, trebuia acoperit din fonduri extrabugetare, în­să, afirmă Ovidiu Silaghi, „nu s-a reuşit a­tra­gerea de sponsorizări“. Câştigător a ieşit proiectul Greenopolis (foto), realizat de firma de marketing politic M&C Strategy Development, parte din grupul Realitatea-Caţavencu şi deţinută de Dragoş Nedelcu şi Sorin Freciu. Ridicarea pavilionului şi, apoi, demolarea sa vor reveni unei firme chineze, Shanghai Zhongyuan Construction Group Co Ltd, câştigătoarea licitaţiei organizate de minister în luna mai a anului trecut. La licitaţie au participat şapte companii, toate din China, iar valoarea contractului încheiat este de 2,44 milioane de euro, fără TVA.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DCNews

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...