„Cumpăram de la ei 80% din marfă, acum procentul s-a redus la 10%, iar în câteva săptămâni nu va mai fi deloc. A fost o experienţă tristă pentru că sunt neprofesionişti. Dintr-o gamă de produse comandate, livrau doar 50%. Erau incapabili. Dorinţa mea este să distrug acest tip de comerţ care nu are nici o legătură cu comerţul românesc şi care distruge ţesutul urban. Vreau să îi văd dând colţul. Oamenii vor face drumuri cât mai rare cu putinţă la marile suprafeţe de retail (hypermarket, cash & carry, supermarket n.red)“, a declarat Patriciu.
Potrivit acestuia, întoarcerea la comerţul tradiţional de tip băcănie este direcţia spre care trebuie să se îndrepte economia.
„Ne ajung 20 de ani de mimetism faţă de forme străine care au pervertit un comerţ vechi de sute de ani“, a mai spus omul de afaceri.
Afaceri de 1,5 mld. euro din mic.ro
Dinu Patriciu intenţionează să ajungă până la sfârşitul anului viitor la un număr de 1.000 de magazine mic.ro şi alte 2.000 de unităţi mobile care vor genera o cifră de afaceri de 1,5 mld. euro.
Planul de afaceri al acestuia estimează un număr de 500 de clienţi pe zi, când reţeaua va atinge maturitatea. În prezent media zilnică este de 300-350 de clienţi, care cumpără în medie de 10 lei.
Pentru a susţine dezvoltarea reţelei, Patriciu a cumpărat recent reţeaua miniMAX, fondată de el şi fratele său şi vândută ulterior austriecilor de la Real 4 You.
„Reţeaua miniMAX va reprezenta baza logistică locală. Adică între orele 5 şi 7 dimineaţa miniMAX va deservi mic.ro din vecinătate. MiniMax se va repoziţiona pe piaţă, va avea un nou nume şi un nou brand“, a anunţat Dinu Patriciu.
La achiziţia reţelei, omul de afaceri a cumpărat şi un centru logistic în suprafaţă de 14.000 mp, în comuna Bolintin Deal, ce aparţinea miniMAX.
Pentru acest an, Patriciu se aşteaptă să înregistreze o cifră de afaceri de 150 mil. euro. El estimează afaceri de 36 mil. euro la 100 de magazine operaţionale. Potrivit acestuia 20-30% din afacerea mic.ro va funcţiona în mediu rural, primele magazine fiind deja deschise în localităţile din jurul Bucureştiului. Omul de afaceri ţinteşte şi piaţa din Moldova, unde are în plan deschiderea a 120 de mic.ro.
Un sfert din Bucureşti
În prezent grupul Mercadia, din care face parte mic.ro, şi-a extins reţeaua de magazine la 113 unităţi în Bucureşti, ceea ce reprezintă un sfert din planul de dezvoltare al companiei.
„În aprilie vom ajunge să avem în Bucureşti câte un mic.ro din 800 în 800 de metri, acesta e modelul de dezvoltare. În cartierele care nu dispun de spaţii comerciale la parterul blocurilor vom amplasa un mic.ro mobil“, a explicat Patriciu.