În antiteză cu aceste rezultate şi cu profilul respondenţilor (lucrători IT în companii mici și mijlocii), la nivel general, România se plasează conform DESI pe penultimul loc în UE atunci când vine vorba de competențe digitale, iar unul dintre factorii care ne ajută să nu ocupăm ultima poziție poate fi tocmai numărul mare de specialiști IT din economie . Când vine vorba de integrarea tehnologiei în mediul de afaceri, însă, România se plasează pe locul 28 din 28.

Un alt aspect relevat potrivit studiului constă în atitudinea pozitivă cu care afacerile românești privesc epoca digitală raportat la cele din vestul Europei – respondenții consideră că tehnologia le va ajuta și fluidiza deciziile operaționale și strategice (79% versus 59%)  sau le va aduce mai multe date relevante despre clienți (67% VS 53%) .

În ceea ce priveşte mobilitatea angajaţilor, România are în continuare o rată scăzută faţă de majoritatea statelor europene, 7 din 10 angajaţi declarând că trebuie să fie prezenţi la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu; totuşi se constată o creştere a flexibilităţii faţă de 2015, când 8 din 10 angajaţi declarau că trebuie să fie prezenţi la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de serviciu.
Foarte puțini din cei ce activează în domeniul informației (information workers) simt că tehnologia digitală a avut un impact negativ asupra activității lor. Opt din zece (80%) spun că a avut un impact pozitiv asupra abilităților lor, trei sferturi confirmă același impact pozitiv cu privire la capacitatea lor de a inova (75%), cooperarea între echipe (76%) și motivația lor de la locul de muncă (74%).
Aceiași lucrători din România,  sunt în general de acord că tehnologia le îmbunătățește relația cu clienții și le permite să îşi dezvolte afacerea. Șapte din zece (71%) sunt de acord că sunt în măsură să rămână conectaţi cu clienții și să îşi îmbunătăţească loialitatea clienților, în timp ce într-o proporţie similară sunt de acord că tehnologia le permite să construiască relații mai bune cu clienții existenți (73%).

Lucrătorii români din sectorul IT consideră că dezvoltarea de competențe (49%) și strategia companiei lor (43%) sunt cele mai mari provocări interne cu care companiile lor se vor confrunta în următoarea perioadă. Două cincimi menționează, de asemenea, inovarea de noi produse și servicii (38%), vânzările companiei și strategia de marketing (38%).

Factorii de decizie români (BDMs) estimează că vânzările și strategia de marketing vor reprezenta  provocările cele mai stringente cu care organizaţia se va confrunta în următoarele 12 luni; trei sferturi (76%) menționează acest lucru. În același timp, și aceștia sunt de acord că dezvoltarea competențelor angajaților (72%) și strategia companiei (72%) sunt, de asemenea, probleme care cer atenție specială.

80% din angajații chestionați în România simt că informațiile proprii sunt protejate oriunde s-ar afla, comparat cu 67% în vestul Europei . Între manageri, 79% sunt de aceeași părere când vine vorba de datele firmei față de 58% în Europa occidentală . Dintre aceiași manageri, 72% declară că afacerea lor dispune de protecție avansată a datelor față de media vestică de 54% . 
Pe de altă parte, un raport Microsoft Security arată că țara noastră are rate de apariție a riscurilor de securitate consistent superioare mediei mondiale – (31,3% versus 20,8% pentru Q4 2015) și o medie mai mare de calculatoare detectate ca infectate – 36,4 din 1000 față de 16,9 media mondială) .