Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Autostrada spre Sibiu, construită doar pe hârtie, cu milioane de euro. Când încep lucrările?

Autor: |

Peste opt milioane de euro au fost cheltuite pentru a se imagina un drum care să ajungă la Sibiu, fie că vorbim despre o autostradă care să o continue pe cea dinspre Capitală spre Pitești, fie că discutăm despre un drum expres care începe de la Făgăraș, potrivit unor informații remise de Compania de Autostrăzi la solicitarea capital.ro.

Câţi miniştri au fost la Transporturi, tot atâtea idei au apărut pentru crearea unui drum rapid până la Sibiu. Dacă miniştrii PDL au visat mereu la o autostradă, liberalii au imaginat, pe mulţi bani, şi un drum expres care să lege Sibiul de Făgăraş. În total, am cheltuit 8.047.228 de euro doar pe studii de fezabilitate pentru nişte proiecte care ar putea rămâne doar pe hârtie.

Autostrada Piteşti-Sibiu, scumpă şi greu de realizat

Nu se poate vorbi de un Coridor IV Pan-european dacă nu va exista şi o autostradă între Sibiu şi Piteşti. Potrivit studiului de fezabilitate realizat de Iptana în perioada 2007-2008, studiu care a costat circa 3 milioane de euro (9.794.131 lei cu TVA), o autostradă de la Sibiu la Piteşti ar costa circa 3,09 miliarde de euro.

Și cum bani nu prea există la bugetul de stat, o variantă ar fi fondurile europene. Proiectul ar putea fi inclus pe exerciţiul bugetar 2014-2020, însă ne-ar consuma aproape întreaga sumă alocată pentru infrastructura de transport.

O altă variantă, des vehiculată de autorităţi, inclusiv de ministrul transporturilor Anca Boagiu şi de primul-ministru Emil Boc, este construirea autostrăzii prin parteneriat public-privat. Problema este că, în actualele condiţii economice, băncile şi fondurile de investiţii nu vor sări să susţină cu bani firma de construcţii care şi-ar putea asuma realizarea acestui proiect, pentru că vorbim de o sumă mare de bani.

În condiţiile în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis să concesioneze lucrările de execuţie a secţiunii dintre Braşov şi Făgăraş a Autostrăzii Transilvania la pachet cu autostrada Comarnic-Braşov, întrebarea care se pune este dacă între Sibiu şi Piteşti va mai exista vreodată o autostradă.

În memorandumul aprobat de ministrul de resort, Anca Boagiu, prin care autostrada Comarnic-Braşov devine autostrada Comarnic-Făgăraş, se precizează că se doreşte crearea unei alternative la autostrada Sibiu-Piteşti, parte a Coridorului IV Pan-European, proiect estimat la peste trei miliarde de euro. Nu ştim când o începem, dar ştim când o să fie gata

Întrebaţi de capital.ro dacă s-a renunţat la ideea construirii unei legături rutiere de mare viteză între Piteşti şi Sibiu, conducerea CNADNR a negat acest lucru. ”Construirea autostrăzii Sibiu-Piteşti este în continuare posibilă şi oportună având în vedere traficul ridicat pe această secţiune de drum, în prezent aflându-se în desfăşurare realizarea studiilor tehnice”, precizează Daniela Drăghia, directorul general al Companiei de Austotrăzi, în răspunsul trimis către capital.ro. La începutul lunii septembrie , Anca Boagiu a declarat că autostrada va fi finalizată în 2016 şi că va fi construită în parteneriat public-privat. Deşi a precizat termenul de finalizare şefa de la Transporturi nu a menţionat şi anul în care vor începe lucrările.

"Pentru această autostradă nu avem finanţare şi urmează să se lanseze un parteneriat public-privat. În acest moment se lucrează la documentaţia tehnică pentru lansarea selectării partenerului privat", a precizat Boagiu.

Studiul de fezabilitate realizat de Iptana, în 2007, a fost adoptat prin Hotărârea de Guvern nr. 1418, din 4 noiembrie 2008. Valoarea proiectului în lungime de 115 kilometri era estimată la circa 3,09 miliarde de euro, din cauza numărului mare de lucrări de artă care ar trebui să fie realizate.

Drum expres până la Sibiu desenat pentru 5 milioane de euro

Liberalul Ludovic Orban, ministru al transportului pentru circa doi ani de zile în timpul guvernării Tăriceanu, s-a gândit, însă, să lege Sibiul de Făgăraş. Pentru a-şi da seama cum ar arăta un astfel de drum, Orban a cerut realizarea unui studiu de fezabilitate.

L-au făcut cei de la POYRY INFRAGmbH şi Arcadise Eurometudes, în 2007, pentru 15.930.351 lei cu TVA, respectiv circa 5,081 milioane de euro. Ideea a fost ulterior abandonată. Indicatorii tehnico-economici au fost adoptaţi tot în 2008, prin Hotărârea de Guvern nr. 235 din 5 martie.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2017

Blue Air va achiziţiona şase aeronave Boeing 737 Max

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2017

Ruta pe care românii merg masiv: TAROM zboară cu avionul plin

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro